Invisible Stripes (1939)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Lloyd Bacon
met George Raft, Jane Bryan en William Holden

Na zijn vrijlating uit de gevangenis probeert Cliff Taylor met veel moeite een nieuw bestaan op te bouwen. Om zijn broer Tim uit de criminaliteit te houden, laat hij zich toch weer verleiden. Hij sluit zich korte tijd aan bij de bende van zijn oude gevangenismaatje Chuck Martin die, als Cliff alweer op het rechte pad is, met zijn collega-overvallers in een schietpartij met de politie terechtkomt. Voor Tim en Cliff heeft deze schietpartij grote gevolgen...

avatar van Dogie_Hogan
Ook Bogey is van de partij... en maar wachten op een DVD release.

PS
Deze poster lijkt mij gaver: http://tinyurl.com/2kaebd

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Zeldzame klassieker.

Bogart heeft een stoere bijrol in dit simpele misdaadverhaal, maar is slechts een van de weinigen die echt overtuigt. Raft en met name Holden schmieren er lustig op los in deze ietwat onevenwichtige klassieker.

Redelijk.