ad

Genre: Drama

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: René van Nie

Met onder meer: Cor van Rijn, Willeke van Ammelrooy, Jan Decleir

IMDb beoordeling: 6,4 (14)

Over Doodzonde

De auteur Marcel wordt er min of meer toe gedwongen deel te nemen aan de bezetting van een voor de sloop bestemde kerk. De bezetters bereiden een toneelstuk voor, waarin vooral feministische kritiek op het kerkinstituut wordt geleverd. Marcel raakt daarbij geconfronteerd met zijn Limburgse, zwaar-katholieke jeugd.

avatar van Quido

Quido

René van Nie's meest persoonlijke film is meteen ook zijn minste. In een visueel foeilelijke film en een warrig plot weet zelfs de topcast - met onder meer Cor van Rijn, Willeke van Ammelrooy, Jan Decleir, Chris Lomme, Renée Sountendijk en Josée Ruiters - zich geen raad. De flashbacks die bedoeld zijn om het hoofdpersonage Marcel achtergrond te geven, blijven steken in knullig aandoende sketches zonder inhoudelijke waarde. En dat is, hoe kan het ook anders, doodzonde.

avatar van De Mees

De Mees

Is nog niet op DVD dus neem ik aan dat het een VHS is geweest.

Mag van mij wel een dvd release krijgen, nog niet gezien.

avatar van raymon

raymon