Beertje Sebastiaan: De Geheime Opdracht (1991)

Nederland
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Frank Fehmers
met de stemmen van Peter Banks, Garrick Hagon en Jaap Stobbe

De circusdirecteur Draco wil een nieuwe attractie: een show met honderd beren. Hij ontvoert beren uit het hele land. Als een beer hierdoor zijn moeder kwijtraakt roept hij een sterrenbeer om hulp. Sebastiaan beantwoordt de noodkreet, hoewel hij nog niet eerder een missie gekregen heeft. Samen met zijn robot, die een echte beer beweert te zijn, en een Aardse hond, gaan ze op weg om de beren te bevrijden.

avatar van krabat
jeugdsentiment, moest huilen, 4*

ja leuk hoor, 't is geen goede tekenfilm, maar als kind heb ik er heel erg van genoten!!
Daarom een 4.

neo (crew)
Frank Fehmers werkte ook al aan onder andere de Barbapappa serie. Onder andere de TROS stopte geld in Beertje Sebastiaan, maar de animatie zelf werd vooral in China gedaan. Ken veel mensen die een bloedhekel aan deze film hebben, want er valt dan ook heel veel op aan te merken. Zo slecht dat ik het zelf leuk vond. 2 sterren

robertus65
Animatie vind ik eigenlijk niks, maar in vergelijking met Als je begrijpt wat ik bedoel, is deze nog iets leuker, minder Disney achtig. Maar eigenlijk alleen leuk voor kinderen.

avatar van tommykonijn
Akkoord ik vind hier niet veel aan, Zou van mij een 1* krijgen maar ik beoordeel hem ook voor de kinderen, Voor kinderen is het namelijk gewoon heel Leuk, Goede animatie voor hun en ik weet zeker dat sommige muisstil zouden zijn onder de Film dus ik doe er nog 1* bij.

avatar van movie acteurs
Lief filmpje. Maar volgens mij was deze best saai en de animatie in deze film was ook niet zo geweldig en mooi. Krijgt een 2,0tje.

avatar van Wolfenstein
Tja, als het geen jeugdsentiment was had ik hem heel wat lager beoordeeld. Knullig getekend en ingesproken (de NL versie), slecht uitgewerkt verhaaltje. Moet zeggen dat ik als kind de sfeertjes in Draco's theater en bij de Chinese tovenaar geweldig vond.
Een 6.

avatar van JulesTMNT
Jeugdsentiment ten top, en daarom de oude VHS nog eens opgeduikeld. Enorm knullig allemaal natuurlijk, vooral de stemmen zijn gewoon irritant. Desondanks kon ik er vanwege de nostalgische waarde nog wel naar kijken, en voor kinderen zal het allemaal nog wel leuk zijn.

Objectief gezien is deze net een 4 waard, 2** dus.

avatar van kleintje 2
Ik kan me nog herinneren dat wij deze thuis op DVD hadden. Ik vond hem hartstikke leuk als kind, maar ja, ik wordt ook ouder.

Voor Nederland is het een leuk uitgewerkt verhaal, maar die animatie mag wel wat aangepast worden. De insprekers hebben hun best gedaan en paste erg goed hij de karakters. Toch was hij, na meer dan 10 jaar, verouderd. Als het kon, en als ik er wat van te zeggen had, zou ik dit klassiekertje van Nederlandse bodem een terugkeer geven. Voor de kinderen van nu. En met betere animatie dan.