• 8.606.145 stemmen

El Gran Amor del Conde Drácula (1973)

Horror | 85 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titels: The Great Love of Count Dracula / Cemetery Girls / Dracula's Great Love / Count Dracula's Great Love

Oorsprong: Spanje

Geregisseerd door: Javier Aguirre

Met onder meer: Paul Naschy, Haydée Politoff en Rosanna Yanni

Oorspronkelijke taal: Spaans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot El Gran Amor del Conde Drácula

"Sharing his hunger for female flesh was his thirst for human blood..."

Vier vrouwen brengen de nacht door in een sanitarium gelegen op een berg. Al snel vallen ze in de handen van de kwaadaardige dokter, die ze dwingt om elkaars bloed op te drinken en de vrouwelijke maagden van een dichtbij gelegen dorp te verleiden...

imageimage

Count Dracula / Dr. Wendell Marlow

Imre Polvi (as Vic Winner)

Victim in Karen's dream - Image in Negative (as Susana Latur)

Peasant woman

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

In het niet onaardig script wordt Dracula afgetekend als een eenzame figuur die ernstig onder zijn vervloeking lijdt. Wanneer hij verliefd wordt op een jong meisje, dat zijn gevoelens beantwoordt, ziet hij echter steeds meer de hopeloosheid van de situatie in. Helaas doet de matte regie van Javier Aguirre de film geen goed en ook de vertolkingen zijn ondermaats. Ter informatie: Jacinto Molina is de officiële naam van de beter bekende pseudoniem Paul Naschy, waaraan de IMDb momenteel de voorkeur geeft. Voor hetzelfde geld is het volgend jaar weer andersom.

Brix

Vreemd,de naam Paul Naschy staat wél op de poster vermeld, maar niet bij de cast

hierboven.

Jacinto Molina mag dan wel zijn échte naam zijn, maar wie kent die?

Lees even wat hierboven staat....

kos schreef:

Lees even wat hierboven staat....

Inderdaad, dat is heel snel aangepast, en goed zo denk ik.

Paul Naschy is toch de bekendere naam van deze horror specialist.

avatar van Lui

Lui (crew films)

Dracula is verliefd.

De ingesproken stemmen zijn het slechtste van de hele film. Ik irriteerde me er mateloos aan.

De film zelf is ook niet al te best; langdradig en niet boeiend. Het voelt allemaal een beetje aan als een Jesus Franco film. En dat is niet meteen een compliment.

Aardige horrorscenes en enkele gedurfde naaktscenes.

Brix

Goede locaties/decors, sfeer, en redelijk leuk uitziende actrices, die helaas niet veel blijk van acteertalent geven.

Naschy ziet er in zijn Dracula outfit nog wel redelijk uit, maar verre van angstaanjagend.

Er is moeite gedaan om hem met behulp van de belichting op Christopher Lee te laten lijken, maar dat werkt maar op enkele momenten.

Veel scènes werken onbedoeld komisch en het verhaal is niet boeiend.

De voice-over is lachwekkend overdreven.

De regisseur krijgt van mij extra strafpunten.

De Engelse ondertiteling gaat zijn eigen weg

De Blu-ray ziet er goed uit, stond er maar een betere film op.

In ieder geval ook te duur voor deze misser.

Bij zowat iedere scène dacht ik eraan hoeveel beter men dat bij Hammer gedaan zou hebben.

Come back (from the dead) Christopher Lee !

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20603 berichten

Ok deze film was wel vermakelijk tot op het punt dat we tot het uiteindelijke doel van het hele opzet komen. Dan kon ik toch niet meer volgen, Dracula die zijn geliefde terug wou en dan een dochter van Dracula die terug moest worden gebracht? Ja Brix ook ik had er een Hammer gevoel bij. Dat theatrale, de setting, de tijdsperiode en de kostumering deden me allemaal aan Hammer denken.

Aan de andere kant ook veel verschillen. Zo was er beduidend meer naakt en erotiek dan bij de gemiddelde Hammer. De (in mijn ogen) suffe dialogen en al te kleurrijke decors van Hammer laten ze gelukkig ook achterwege. En ja ook meer grafische horror hier. Natuurlijk is het acteerwerk niet goed, maar wel een film waar ik veel vlotter doorkwam dan die versie met Christopher Lee.

Misschien dat ik mild ben voor deze film omdat ik afgelopen dagen die versie van Andy Warhol heb gezien en ook Blacula en dat vond ik wel erg matige films.

Tot slot moet ik er nog bij vertellen dat ik de versie heb bekeken met Elvira als host die af en toe met een intermezzo kwam, soms grappig en soms ook niet.