Killer (1994)

Verenigd Koninkrijk / Canada / Verenigde Staten
Thriller / Drama

geregisseerd door Mark Malone
met Anthony LaPaglia, Mimi Rogers en Matt Craven

Mick (LaPaglia) is een huurmoordenaar met existentiële inslag. Wanneer hij zijn vriend, de maffiabaas George (Boyle) vertelt over zijn moordlust ten opzichte van een callgirl die hem niet opwond, stelt George hem een top-psychiater in het vooruitzicht, op één voorwaarde: hij moet de suïcidale Fiona doden. Schoorvoetend gaat Mick met zijn labiele maat Archie (Craven) op zijn doel af. Maar Fiona en Mick raken in elkaar geïnteresseerd. "Do you shoot them? Where?" vraagt zij. Mick antwoordt: "In Jersey, mostly." De plot stuurt de kijker gedurende een nacht langs de uiteinden van de menselijke geest naar een finale.