The Bottom of the Bottle (1956)

Alternatieve titel: Beyond the River

geregisseerd door Henry Hathaway
met Van Johnson, Joseph Cotten en Ruth Roman

De rijke advocaat Patrick Martin geniet in het grensstadje Nogales veel aanzien. Wanneer hij op een avond thuiskomt, stuit hij in de garage op zijn broer Donald. Deze is uit de gevangenis ontsnapt en wil dat zijn broer hem over de grensrivier Santa Cruz naar Mexico brengt. Dat kan echter niet omdat het water in de rivier te hoog staat. Tegen zijn vrouw Nora zegt Patrick dat Donald een vriend van hem is. Als Nora toch ontdekt dat Donald zijn broer is, dringt zij er bij Patrick op aan dat hij zijn broer helpt, zonder daarbij aan zijn maatschappelijke positie te denken.