ad

Alternatieve titel: Het Veld van Eer

Oorsprong: Nederland / Zuid-Korea

Geregisseerd door: Hans Scheepmaker

Met onder meer: Everett McGill, Ron Brandsteder en Bart Römer

IMDb beoordeling: 5,4 (126)

Releasedatum: 19 maart 1987

Over Field of Honor

Sergeant De Koning, bijgenaamd Sire, is een echte oorlogsveteraan. Hij heeft zich vrijwillig gemeld voor Korea. Na een doorbraak van Noord-Koreaanse en Chinese troepen, vindt Sire zichzelf gewond terug achter de vijandelijke linies, waar hij een overlevingsgevecht moet voeren tegen de honger, pijn, dorst en wanhoop. Tijdens deze dagenlange beproeving gaan zijn ogen open en kiest hij partij voor het enige slachtoffer: de onschuldige burger.

avatar van masterton

masterton

Beste film ooit, uiteraard door al die Nederlandse acteurs, vooral Ron Brandstichter was gruwelijk goed!

avatar van masterton

masterton

Roberts 65 hij lag onder een leger jeep, niet onder een vrachtwagen, beetje moeilijk weg duwen,dacht je niet ?

avatar van Dogie_Hogan

Dogie_Hogan

Met al het recente gebeuren aangaande Korea had ik verwacht dat deze film weer in de belangstelling zou staan, edoch...

avatar van Musicman10

Musicman10

Beste film die ik ooit heb gezien. Het Bombardement met Jan Smit staat bij mij op de 2e plaats.