Field of Honor (1986)

Nederland / Zuid-Korea
Oorlog

geregisseerd door Hans Scheepmaker
met Everett McGill, Ron Brandsteder en Bart Römer

Sergeant De Koning, bijgenaamd Sire, is een echte oorlogsveteraan. Hij heeft zich vrijwillig gemeld voor Korea. Na een doorbraak van Noord-Koreaanse en Chinese troepen, vindt Sire zichzelf gewond terug achter de vijandelijke linies, waar hij een overlevingsgevecht moet voeren tegen de honger, pijn, dorst en wanhoop. Tijdens deze dagenlange beproeving gaan zijn ogen open en kiest hij partij voor het enige slachtoffer: de onschuldige burger.

Goeie film. Ik wist niet dat dit een Nederlandse film was?!

Via dvdforum kwam ik terecht bij de dvd-releases van DFW en daar stond bij de koopdvd's:

12 maart 2004:
• Field of Honor

Weet iemand of het hier gaat over deze film?

FisherKing
't Zou zo maar eens deze kunnen zijn.

avatar van Quentin
Weet iemand of deze op dvd uitkomt? Lijkt met wel een interessante film vooral kwa setting .....

Vreselijke film. Alleen een creperende Ron Brandsteder zorgde voor enige opwinding.

FisherKing
Bedankt voor de waarschuwing, Quido

Ik merk dat vele enthousiastelingen allemaal 1-en beginnen uit te delen

avatar van Webby
Heb alleen een trailertje op band staan... zag er wel leuk uit

avatar van Quentin
Leek mij ook wel aardig maar ik haal hem deze week eens bij de videotheek.

Everett McGill is de enige opvallende goed acterende
personage in deze film.

Helaas maakt de film te weinig los om een acceptabel oorlogsdrama te zijn.

Brandsteder's rol verziekt de film niet meer of minder..

avatar van streeter
Ik lachte me kapot gedurende het eerste half uur, met al die Nederlandse akteurs. Verschrikkelijk.

Everett McGill was wel goed maar had verschrikkelijk dialoog om mee te werken.

Ooit op DVD verschenen?

Voor zover bekend niet.

Quentin schreef:
Leek mij ook wel aardig maar ik haal hem deze week eens bij de videotheek.

of was dit een VHS

Op video is ie wel verschenen ja.

Bedankt.

Kan de film niet vinden in jaarboek 1987, is toch in de bios geweest.

avatar van raymon
Zelf vind ik de trailer er niet slecht uitzien, dus ben best benieuwd naar deze film,,
En hoe is het met Hans Scheepmaker afgelopen???

avatar van Quentin
Heeft na deze film alleen nog maar een hoop tv-series gedraaid; http://www.imdb.com/name/nm0770445/

avatar van raymon
deze poster vind ik trouwens veeel minder dan de vorige, die had nog wat klasse....

avatar van Drs. DAJA
De regiecredit voor Dae-Hie Kim is een valse. Ik sprak Hans Scheepmaker gisteravond en hij wist mij te vertellen dat die naam was toegevoegd aan de credits omdat de Koreanse productie dat wou i.v.m. de distributie in het eigen land. Hij heeft de film echter helemaal zelf geregiseerd.

Reinbo
Dat is nu niet bepaald iets waar ik voor uit zou komen.

avatar van Drs. DAJA
Ik zou het niet weten. Heb hem nog niet gezien, ben wel er benieuwd.

Reinbo
Man lift 90 minuten onder een vrachtwagen. Een van de saaiste films die ik ooit zag. Had ook vernoetegende kritieken.

avatar van Rancid
Vernoetegend, een prachtig Oudhollands woord;)

Als dit de film is waaraan Jules Deelder heeft meegewerkt ga ik 'm heel misschien ooit nog eens kijken. Maar aan het gemiddelde cijfer en de recensies te lezen moet ik me er niet al te veel op verheugen.

avatar van Rancid
Hm...nee, volgens mij gaat het om een andere film zie ik nu, namelijk 'Het veld van eer', van Bob Visser, uit 1983. Wel toevallig dat er twee nederlandse films uit de jaren '80 zijn met dezelfde titel (al of niet vertaald).
Ik kan me mijn eigen verwarring goed voorstellen hehe.

robertus65
Vreselijke B-film met B acteurs. De hoofdrolspeler ligt na zo'n 20 minuten onder een vrachtwagen en daar kun je dan een half uur naar kijken. Deze film mist alles voor een goede oorlogsfilm.

avatar van wess16
Ik denk dat dit de op een na beste speelfilm is waar Ron Brandsteder in speelt. Geen cameo voor Patty Brard of André van Duin?

masterton
Beste film ooit, uiteraard door al die Nederlandse acteurs, vooral Ron Brandstichter was gruwelijk goed!

masterton
Roberts 65 hij lag onder een leger jeep, niet onder een vrachtwagen, beetje moeilijk weg duwen,dacht je niet ?

avatar van Dogie_Hogan
Met al het recente gebeuren aangaande Korea had ik verwacht dat deze film weer in de belangstelling zou staan, edoch...