La Casa del Sorriso (1991)

Italië

geregisseerd door Marco Ferreri
met Ingrid Thulin, Dado Ruspoli en Enzo Cannavale

Twee geliefden van boven de zeventig zijn door hun familie veroordeeld tot het slijten van hun dagen in een onsympathiek verzorgingstehuis, waar ze geen enkele vrijheid hebben. Ze kunnen elkaar alleen af en toe vrij ontmoeten in een camper die hen door enkele immigranten geleend wordt. Als de staf van het tehuis lucht krijgt van hun affaire nemen ze drastische maatregelen om het paar "te kalmeren" en weer controle over hen te krijgen. Uiteindelijk beëindigt het paar hun relatie, maar de vrouw ontvlucht het tehuis op zoek naar vrijheid.