Welcome to Death Row (2001)

Documentaire

geregisseerd door S. Leigh Savidge en Jeff Scheftel
met Frank Alexander, Sam Gideon Anson en Snoop Dogg

Death Row Records. Nu stelt het allemaal niet veel meer voor. Maar toch is het een legende in het rapmilieu. Een platenmaatschappij die gerund werd als een criminele organisatie . Dat was nieuws in de muziekwereld.

avatar van Rujar
Goeie docu!

avatar van thomzi50
Prima documentaire, uiteraard vooral interessant voor de liefhebbers van de muziek die het label maakt.

Een van de beste documentaires over hiphop ooit gemaakt

Nomak
Dit was en is nog steeds een heel goede documentaire.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Verhelderende docu.

Want hier worden vele tipjes van de sluier opgelicht. Interessant voor menig rapfanaat, maar helaas niet voorzien van de muziek. Op een klein stukje soundtrack van Deep Cover na. De rechthebbenden wilden dit per sé voorkomen, hetgeen naadloos aansluit bij de essentie van deze vlotte documentaire over het beruchte platenlabel.

Zeer goed.

avatar van goongumpa
Best een goede docu. Biggie and Tupac vond ikzelf nog iets beter (heel andere stijl wel), maar deze is ook boeiend, met name voor de hiphopfans natuurlijk. Ik werd regelmatig verrast door de feiten, wist er bijvoorbeeld niets van dat het label door een van de grootste drugsbaronnen gefinancierd werd.

Zelf vind ik zeker niet alles dat Death Row uitbracht goed, maar The Chronic en Doggystyle blijven fantastische g-funk klassiekers.

Leuke docu om meer te weten te komen over Death Row Records als fan!