ad
  • 8.144.422 stemmen

Welcome to Death Row (2001)

Documentaire | 104 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: S. Leigh Savidge en Jeff Scheftel

Met onder meer: Snoop Dogg

IMDb beoordeling: 7,2 (718)

Over Welcome to Death Row

"It Started in Compton. It Ended in Infamy."

Death Row Records. Nu stelt het allemaal niet veel meer voor. Maar toch is het een legende in het rapmilieu. Een platenmaatschappij die gerund werd als een criminele organisatie . Dat was nieuws in de muziekwereld.

image

Goeie docu!

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1927 berichten

Prima documentaire, uiteraard vooral interessant voor de liefhebbers van de muziek die het label maakt.

avatar van aru_na

aru_na

Een van de beste documentaires over hiphop ooit gemaakt

avatar van Nomak

Nomak

Dit was en is nog steeds een heel goede documentaire.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Verhelderende docu.

Want hier worden vele tipjes van de sluier opgelicht. Interessant voor menig rapfanaat, maar helaas niet voorzien van de muziek. Op een klein stukje soundtrack van Deep Cover na. De rechthebbenden wilden dit per sé voorkomen, hetgeen naadloos aansluit bij de essentie van deze vlotte documentaire over het beruchte platenlabel.

Zeer goed.

avatar van goongumpa

goongumpa

Best een goede docu. Biggie and Tupac vond ikzelf nog iets beter (heel andere stijl wel), maar deze is ook boeiend, met name voor de hiphopfans natuurlijk. Ik werd regelmatig verrast door de feiten, wist er bijvoorbeeld niets van dat het label door een van de grootste drugsbaronnen gefinancierd werd.

Zelf vind ik zeker niet alles dat Death Row uitbracht goed, maar The Chronic en Doggystyle blijven fantastische g-funk klassiekers.

avatar van KILLERBEE99

KILLERBEE99

Leuke docu om meer te weten te komen over Death Row Records als fan!