Comment Yukong Déplaca les Montagnes (1976)

Alternatieve titel: How Yukong Moved the Mountains

1 stem

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Joris Ivens, Marceline Loridan Ivens en Jean Bigiaoui

Deze documentaire van dik 12 uur bestaat uit 5 delen: Het werk en de arbeiders in de farmaceutische industrie in Shanghai. (The Pharmacy: Shanghai, 79 min). Een portret van het leven en werk van een gewoon gezin aan de rand van Beijing. (A Woman, A Family, 110 min). Over vissersvrouwen die herzelgde werk doen als hun mannen, op basis van gelijkheid in een dorpje in de buurt van Shanghai. (The Fishing Village, 104 min). Een impressie van het dagelijks leven in een metropool. (Impression of a City: Shanghai, 60 min). Een verslag van een ideologisch debat tussen een leraar en een leerling over een voetbal-incident. (The Football Incident, 19 min)

763 minuten!

leverafronny
Als ik het goed heb duurt deze prent meer dan een halve dag en is dan ook de langst durende film op deze site!

avatar van Freud
Maar zelfs op imdb heeft nog niemand hem gezien.

avatar van Metalfist
Zou je deze eigenlijk ergens kunnen vinden? Of heeft niemand hem ooit dan gezien

Maar het is precies niet de langste film die hier op Moviemeter staat want bij de films die langer zijn dat dit staat miniserie buiten deze

die is nog een beetje langer