Warrior of the Lost World (1983)

Alternatieve titel: Mad Rider

Italië / Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door David Worth
met Robert Ginty, Persis Khambatta en Donald Pleasence

Een strijder reist door een postapocalyptische wereld op zijn supermotor en zijn computer Einstein. Hij sluit zich aan bij een verzetsbeweging die tegen de despoot Prossor strijdt. Hij krijgt de taak om de verzetsleider professor McWayne te redden. Daartoe moet ie eerst in de stad infiltreren waar de professor wordt bewaakt. Hij krijgt daarbij hulp van de mooie Nastasia.

avatar van xangadix
In deze film zit een motor met een pratende boordcomputer, die in het op de zenuwen werken van de kijker KITT vele malen overtreft. Bij het opstarten zegt hij "BEEP BEEP ... BEEP BOP BALUBA" en bij het naderen van gespuis "BAD MOTHERS BAD MOTHERS".

Leuke postapocalyptische film voor de liefhebbers van low budget Mad Max klonen.

Dubbele toevoeging verwijderd.

Don Gertus
Goed zo!

The exterminator was al vrij simpel maar door de harde actie nog vrij verteerbaar. Deze Warrior of the Lost World is dat zeker niet. Een dramatisch slechte C film.
Belachelijk script.

avatar van Ravenstein
De hoes van deze Italiaanse SF/Actie-film zit er net als die van z'n broertjes weer erg cool uit, maar de prent zelf ziet er niet uit! Verouderde en lelijke voertuigen en dan die has-been van een Ginty die hier duidelijk een Clint Eastwoord-imitatie probeert op te voeren, maar volledig door de mand valt. En een moto laten spreken kan wel leuk zijn, maar laat hem dan tenminste iets interessanters zeggen...
En wat maakt klassebak Pleasance zich weer eens belachelijk!?

Voor deze film telt hetzelfde als voor vele van z'n Italiaanse soortgenoten: enkel te genieten in het bijzijn van vrienden en voldoende bier.
Als men Warrior of the Lost World op z'n eentje kijkt, dan gaat men echter een redelijk pijnlijk en vooral lang anderhalf uur tegemoet.

veron35
Lijkt me nog best een leuke film. Ik heb hem net voor 50 cent op VHS gekocht.

Moet deze poster hier eigenlijk niet op deze pagina?

Deeplinking werkt niet. Ik zie geen plaatje. Zou je de pagina moeten linken in plaats van het plaatje zelf.

Geschiktere (originele titel) en mooiere poster ja.
Ik heb m geplaatst. Bedankt!

Pulse
Is het uiterlijk van Dr.Evil uit de Austin Powers films niet afgekeken van Donald Pleasance's rol in deze film?

avatar van Vinokourov
Oef, oef, gelukkig had deze film een paar helicopters en... MEGAWEAPON. Dat maakte toch nog wel wat goed.

avatar van otherfool
Treurigmakend slechte film vol pauw pauw geluidjes, een bloedirritante boordcomputer, een slappe held, doodsaaie achtervolgingen, the lots.

0,5*.

Pulse
Nou, ik dan maar weer over deze film.

Hoe slecht hij ook is, ik heb er toch wel goede herinneringen aan.
Met oa deze film begon mijn filmkijk carriere en liefde voor film.

Wij hadden hem thuis op videocassette (natuurlijk overgespoeld van de videotheek, dat was immens populair in de jaren 80) en heb de film toen dan ook tig keer gezien.

En ik moet zeggen, als klein jongetje zijnde kon de film me zeer bekoren.
Het deed me denken aan Knight Rider, in die tijd vond ik het schitterend als een voertuig kon praten...

Nu kijk ik natuurlijk anders tegen deze film aan en beoordeel hem dan ook naar hoe hij werkelijk is, maar qua gevoelswaarde van destijds scoort hij bij mij hoog.

Slecht, maar een film met herinneringen.

En ik blijf bij een eerder post van mij bij deze film, volgens mij heeft Mike Meyers hier ietwat mosterd vandaan..

ipman-99
"- 'Warrior Of The Lost World' with Robert Ginty from 'The Exterminator'.-" ... " !!!

Vermakelijke ('pulp') Actiefilm !!! Robert Ginty ("Exterminator") alias The Rider in deze film zorgt
voor het vermaak op de weg ! Achtervolgingen met uitgeruste voertuigen die uit allerlei gaten
weten te schieten ! Deze film neemt zich geen seconde serieus en is allemaal met een vette knipoog !
Maar genieten deed ik alvast en dit is puur entertainment !
Je weet wat je kan verwachten ... ! Oke ... het komt allemaal wat verouderd over ..., maar dat vind ik
dan weer juist zijn charme !