The Water Babies (1978)

Verenigd Koninkrijk / Polen
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Lionel Jeffries
met de stemmen van James Mason, Billie Whitelaw en Tommy Pender

Het Victoriaanse Engeland. Tom, een simpele schoorsteenveger, wordt door boze geesten achtervolgd. Om te ontsnappen duikt hij in het water, waar hij terechtkomt in een magische onderwaterwereld.

avatar van alexspyforever
Heel lang geleden als kind eens een stukje van gezien op de Duitse TV. En nu pas door toeval heb ik ontdekt dat de titel ervan 'The Water Babies' is. Deze staat op youtube en vandaag deze dan eens in zijn geheel bekeken. Op een of andere manier is dat liedje van "High Cuckolorum" of hoe het ook geschreven mag worden mij wel bijgebleven. De film speelt zich voor de helft met real life acteurs en de andere in een animatiewereld onder water. Het is echt wel een kinderfilm met een simpel verhaaltje en tijdens het animatiegedeelte komt die ene song wel vaker terug. Eigenlijk een soort Wizard of Oz verhaaltje (ja er is ook een hond bij) maar dan onder water en met een jongetje in de hoofdrol. Leuk om eens gezien te hebben, maar buiten die song zullen de karakters mij toch niet lang bijblijven.