Farewell, My Love (2001)

Thriller / Actie

geregisseerd door Randall Fontana
met Phillip Rhys, Mark Sheppard en Gabrielle Fitzpatrick

De kleine Birgit was er getuige van hoe haar hele gezin werd uitgemoord door de Russische maffiafamilie Karpov. Haar buurman redde haar van een gewisse dood. Nu, jaren later, besluit Birgit wraak te nemen op de Karpovs. Maar de familie Reilly, de aartsrivalen van de Karpovs, vrezen dat zij aansprakelijk gesteld zullen worden.

avatar van moviemafketel
Een alleraardigste B-actiefilm. Viel absoluut 100% mee. Gabrielle is een lekkere stoere, maar aantrekkelijke meid die nog maar 1 doel voor ogen heeft. Het afknallen van de moordenaars van haar ouders. Ze blijft lekker koel en staat dr mannetje, maar gelukkig laat ze dan ook heel af en toe een gevoelige kant zien. Haar sidekick Rhys was alles behalve overtuigend. Beetje erg vlak karakter. Had wat meer de vrolijke noot kunnen zijn, maar daar kozen de makers niet voor. Fijn is dat Birgit er niet te lang over deed om haar tegenstanders neer te schieten. Geen onnodig gedraal. De bad guys zagen er niet als criminelen uit. Weet ook niet waar ze die van straat hebben geplukt. Maar ik wil benadrukken dat als je eenmaal begint aan deze film je zeker ook wil weten hoe het eindigt.