Pavement (2002)

Duitsland / Zuid-Afrika
Actie / Thriller

geregisseerd door Darrell Roodt
met Robert Patrick, Lauren Holly en Barry Shabaka Henley

Samuel Brown is jager in Alaska. Op een dag verneemt hij het verschrikkelijke nieuws dat zijn zus vermoord is in San Francisco. Sam aarzelt geen moment en reist meteen af om de moordenaar op te sporen. Ondertussen blijft het niet bij die ene moord en rechercheur Buckley Clarke heeft haar handen vol. De hulp van Sam is welkom en samen maken ze een profiel van de mogelijke dader...

avatar van redjina
Wat heb ik genoten, een hele Mooie film.
Ik raad hem echt aan om te gaan kijken.

matige thriller. verhaal begon aardig, maar verviel helaas al snel in een hoop clichematigheid. acteerwerk was ook niet al te sterk van tijd tot tijd.
om het buiten het spoiler-gebied te houden:
- er zat een liefdesscene in die echt te suf voor woorden ontstond.
- er zat een schietscene in waarbij het leek alsof de geluiden van de kogelschoten direct uit een cartoon kwamen.

mocht je em tegenkomen op canal+ en je heb niks beters te doen (mijn situatie in dit geval ) dan is et een optie om em te kijken.
mocht je em in de videotheek zien, laat em dan maar lekker links liggen

Slappe thriller die precies volgens het boekje verloopt en vol zit met ongeloofwaardigheden, matige dialogen en futloos acteerwerk.
De manier waarop het verhaal zich ontwikkeld slaat eigenlijk nergens op en de vorderingen die gemaakt worden in het onderzoek zijn uit de lucht gegrepen. De rol van Patrick is eveneens verre van overtuigend om van zijn methodes nog niet te spreken.
De badguy is nog wel best creepy.

avatar van aburex
Vond deze film best wel aardig. Heb hem eens opgenomen van Canal+ inderijd en heb hem nu pas gezien. Best wel meegevallen. Goed verhaal en bijwijlen best wel spannend.

avatar van Left4Dead
Het verhaal had zeker meer potentie in zich, helaas wordt het op momenten erg klungelig gebracht.
Op zich doet de cast het niet eens verkeerd alleen zijn sommige ontwikkelingen wel erg twijfelachtig.
Had hem eerder gezien echter nooit een stem gegeven.
Klein vermaak, 3**.