Mesa of Lost Women (1953)

Alternatieve titel: Lost Women of Zarpa

Sciencefiction

geregisseerd door Ron Ormond en Herbert Tevos
met Jackie Coogan, Allan Nixon en Richard Travis

Maffe geleerde Arana is reusachtige spinnen en dwergen aan het maken in zijn laboratorium. Door spinnengif in zijn vrouwelijke proefpersonen te injecteren wil hij een ras van supervrouwen maken.

avatar van maurice74
Zeer vermakelijke bagger. De soundtrack bestaat uit loeiharde en hoogst irritante flamenco-muziek die vaak zomaar uit het niets te horen is.
Acteerwerk is natuurlijk heel slecht en de spinnen zien er uit als stoffige ballen. Het is wonderbaarlijk dat zo'n simpel verhaaltje zo onnodig ingewikkeld, met allerlei flashbacks en droogkomische voice-overs, wordt gepresenteerd.
Toch blijf je met open mond kijken hoe dit filmische drama zich voltrekt. Zelfs Ed Wood-films na het zien van deze bagger opeens klassiekers.

veron35
Ik vind deze film wel mooie posters hebben. Dit vind ik ook een mooie. Of deze.

avatar van wendyvortex
Tamelijk stompzinnige B-film (en dat is bij mij over het algemeen een aanbeveling) met helaas een ietwat saai middenstuk (waar blijven die spinnen en spinnen-vrouwen nou!! D'r zijn net een paar slachtoffers aangekomen!!!!)

avatar van movie acteurs
Voor een foute/stompzinnige b-film is dit gewoon goed. Het verhaal is zo stom.
Zeer vermakelijke nonsens. Ik vond het een prima cult. Dit krijgt van mij een 3,5.

avatar van alexspyforever
De poster is eigenlijk veel beter dan de film. Van spinnen en spinnenvrouwen krijg je weinig te zien. het zijn wel mooie vrouwen maar daar is dan ook alles mee gezegd.