Invasion of Privacy (1996)

Thriller

geregisseerd door Anthony Hickox
met Mili Avital, Naomi Campbell en Jonathon Schaech

Een vrouw uit een bloemenboetiek valt voor een charmante man. Alles gaat goed totdat de man geestelijk gestoord blijkt en na een woede-uitbarsting de vrouw verkracht terwijl ze zwanger is. Ze wil daarom een abortus aanvragen, maar dat vindt de man onacceptabel.

avatar van moviefreak#1
Met Naomi Campbell zowaar in een ietwat serieuze rol als beste vriendin van het slachtoffer.

avatar van xenne
opvallend weinig stemmen voor dit niet onaardige thrillerke met lelijke poster. het leukste aan de film is dat er ergens na een half uur een twist in het verhaal zit, van kat-en-muis-thriller gaat het plots -verrassend- over naar een rechtbankfilm. (ik zal maar spoilers gebruiken, want ik zou het zelf vooraf niet willen weten - maar 't is dus wel een reden om te blijven kijken) het thema, mag een man een vrouw opsluiten om te voorkomen dat ze abortus pleegt is eigenlijk best origineel. het eindigt dan wel weer als thriller, toch wel een geslaagd (doch iet wat voorspelbaar) einde. minpunten zijn het zwakke begin en de overbodige splitscreens. eerste keer overigens dat ik David Keith de rol van een goeie zie spelen. al bij al het bekijken waard, maar niet voor Campbell, want die heeft een overbodige rol hier .. 2¾

avatar van pampie
xenne schreef:

heb hier weinig aan toe te voegen, maar idd wel vreemd dat er maar 8 stemmen zijn nu. is toch echt geen onaardige film 3.5*

Een aardige tv film maar niet meer dan dat. Verhaallijn was simpel maar best wel aardig en voorspelbaar. De acteurs deden het prima wat ik trouwens niet verwacht had. Wat ik wel een nadeel vond was de manier van filmen soms bestond je scherm uit meerdere delen van de film en het beeld vond ik vrij donker. Het geluid op dvd bestond uit een 2.0 spoor wat wel jammer was. Kortom voor een b-film of tv film is de wel aardig maar voor een goede film komt de film aardig tekort en daarom is de film voor mij 2,5* waard.

avatar van mikey
Bekend fenomeen: je krijgt iets met je ultieme nachtmerrie. De film is geschreven door L. Cohen. Die best wat foute momenten in de film, als shockelementen, wist te schrijven. Maar wanneer je opeens in een rechtbankdrama terechtkomt (die best nog wel bizar is, trouwens) frons ik altijd eventjes met me brouwtjes.. maar acht. Inderdaad voor een tv b-thrillertje lange niet slekte.

avatar van K. V.
In het begin had 'k het gevoel dat de film niet zo de moeite ging zijn, maar hoe verder het verhaal vorderde, hoe meer het me kon boeien. Er zaten wel enkele fouten in het verhaal, maar dat kon 'k wel door de vingers zien.
Er is zelfs een rol voor Naomi Campbell weggelegd als bloemenverkoopster

Clapboy
Vond dit een erg spannende thriller met spannende/sfeervolle scenes. De scenes in het begin en het einde waren erg spannend en de rest was ook zeer vermakelijk en onderhoudend. Klassieke thriller vind ik met ook nog een leuke rol van Naomi Campbell.