Los Nuevos Extraterrestres (1983)

Alternatieve titels: Extraterrestial Visitors | The Pod People | Monstertjes uit het Heelal

Spanje / Frankrijk
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Juan Piquer Simón
met Ian Sera, Nina Ferrer en Susana Blázquez

Een jongetje vindt in het bos een vreemd ei en neemt het mee naar huis om het uit te broeden. Een tijdje later kruipt er een vreemd wezentje uit het ei dat op het eerste gezicht vriendelijk is. Helaas liggen er in het bos nog meer eieren en de beestjes die daaruit kruipen, zijn alles behalve vredelievend.

avatar van Ravenstein
Deze staat in meer dan één "Worst of the Worst" lijst, maar kijk dan wel even onder de titel The Pod People.
Al veel slechts over gelezen (niet verwonderlijk als je ziet dat regisseur JP Simon ons ook al het onvergetelijke Supersonic Man bracht), met als gevolg dat ik deze film toch wel eens graag zou zien...

avatar van otherfool
Ehm, ja, zo slecht vond ik hem nou ook weer niet... Nu ja, wel slecht natuurlijk, maar ook wel amusant. Bizarre scenes (let vooral op de scene waarin 1 van de Pod People geintjes uithaalt met het speelgoed van het jongetje), waardeloos acteerwerk en superlamme dialogen, maar echt saai wordt het nergens.

Nee hoor, 2 mooie sterretjes voor dit werkje.

avatar van Vinokourov
The Pod People! Met drie verhaallijnen tegelijk ietwat wirwarrig, maar wel goed door te komen en veel lachen geblazen. De leukste rol is weggelegd voor een bruinharige olifant, die op twee benen staat. "Trumpy, you can do stupid things!"

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Een soort ET kloon van de regisseur van Slugs The Movie. Dat kan natuurlijk alleen maar hoogstaande cinema zijn. De film begint al bijzonder door tijdens de opening credits beelden van The Galaxy Invader te laten zien. Vervolgens ontmoeten we talloze karakters, maar wat ze allemaal met het plot te maken hebben, dan lijkt niet belangrijk. De ene na de andere bizar slechte acteur komt voorbij, maar interessant wordt het er niet van. Lachwekkend wel. Even geestig is het uiteindelijke monster; een man in een berenpak met een soort plastic olifantenmaskertje op. Verder gebeurt er eigenlijk helemaal niéts. En als er wel iets aan de hand is, zie je dat amper, door die hele dikke mist die de filmcrew in elke buitenscène uit de machine laat komen.

1,5 sterren.

avatar van Lui
Lui
Alles aan deze film is slecht. Maar omdat alles slecht is, wordt het juist grappig.
Het slechtste is toch wel de dubbing . De film bevat een groot aantal legendarische scenes die ik niet snel zal vergeten (waaronder de scene waarin Trumpy - het monstertje - speelgoed en andere dingen laat bewegen).
Ik noem dit vermaak met een hoofdletter V.

avatar van mrklm
ET, Invaders from Mars en een vleugje Poltergeist. Althans, op papier dan... althans, dat moet Juan Piquer Simón gedacht hebben toen hij besloot deze film te maken. Hij slaat de plank echter volledig mis, al doet de 10-jarige Óscar Martin zijn best om het dwaze verhaal enig leven in te blazen. De kostuums zijn hilarisch slecht, maar dat geldt zeker ook voor het verhaal. Een kansloos prulletje.