The Undead (1957)

Horror

geregisseerd door Roger Corman
met Pamela Duncan, Richard Garland en Allison Hayes

Twee psychologen voeren een gevaarlijk experiment uit waarbij ze een vrouw onder hypnose naar het verleden sturen. De vrouw belandt in de middeleeuwen en ziet hoe een vroege incarnatie van haar eigen persoon bijna door woeste dorpelingen onthoofd wordt. Ze redt de vrouw, maar als ze weer naar het heden terugkeert, blijkt dat ze de loop van de geschiedenis heeft veranderd.

Ik heb de MST3K versie gezien en heb ongelofelijk veel gelachen. De film is gewoon extreem saai en uitermate hersenloos. Had hem waarschijnlijk nooit af kunnen kijken zonder de man en de twee robots.

Ik weet nog dat ze jaren geleden veel Roger Corman films draaiden op de BBC, waaronder deze. Ik vond hem leuk, sfeervol, maf en helemaal niet saai.

Erg maf inderdaad, heb een halfuur moeten lachen om die zogenaamde Satan. Zag deze film dan ook vooral als een komedie, niet zozeer vanwege de MST3K uitvoering, maar vooral om de lachwekkende kostuums, domme ridders en ongezien neppe vechtscènes

Screenshot Satan 1
Screenshot Satan 2

Mike Nelson's reactie:

Peter Pan, anti-christ...

avatar van maurice74
Een van de de leukste Roger Corman-films omdat de duivel in kwestie erg vermakelijk is.

avatar van AmazingPP
Wat een slechte film! Maar zo zal het wel allemaal bedoeld zijn, maar het is niet aan mij besteed. Ondanks dat ik toch erg van B-horror hou. Gelukkig heb ik deze gekocht bij de MediaMarkt voor €0,99, dus daar val ik me geen bult aan. Heb ik in ieder geval nog een leeg doosje....

Zucht.

1 *

avatar van Nephilim
Diesel schreef:

Valt wel mee. Ik heb net de originele versie gezien en hoe onlogisch de film ook is, hoeveel plotholes er ook in zitten, hij was uiteindelijk best wel vermakelijk.

Besides Livia en Helene's kostumes waren erg leuk om naar te kijken

2* voor de film ansich maar 3* omdat ie zo vermakelijk is. Gemiddelde van 2,5*

avatar van otherfool
Ik ben best een beetje fan van Corny Corman maar dit was te saai voor woorden. Het is duidelijk dat hij niet voor The Undead zijn ere-Oscar in ontvangst mag nemen. Zodra het uiterlijk van de aanwezige vrouwen het grootste pluspunt van een film is moet je oppassen...

1*.

avatar van Boeikens
Holy sh*t, wat een verwarrend en slecht uitgewerkt verhaal. En dan dat einde...
Enige pluspunt van de film: Allison Hayes, toch een mooie verschijning

avatar van alexspyforever
Niet de slechste maar ook niet de beste van Corman. Deze heb ik eigenlijk per toeval gevonden door wat rond te neuzen op youtube. Met een titel als The Undead had ik toch iets anders verwacht. Dit ging over hekserij en vervolging. De duivel (die overigens maar een kleine rol heeft) ziet er eerder uit om in een comedy mee te doen. De twee (of drie zo je wil) leading ladies zijn mooi en vooral het sex-appeal van Allison Hayes is een hoogtepunt van de film. Het concept is leuk en ook de uitvoering ervan is aardig, maar de manier waarop de acteurs het brengen is knullig en voelt een beetje te geforceerd aan. Blijkbaar twijfelde men tussen comedy en horror. Ik had toch liever wat meer van het laatste gezien, want nu kwam het allemaal wat rommelig over met soms rare handelingen die niet echt steek hielden. Leuk voor een keertje.