Küß Mich, Monster (1969)

Alternatieve titels: Kiss Me, Monster | Bésame Monstruo | Castle of the Doomed

Spanje / West-Duitsland
Komedie / Misdaad
87 minuten (Spanje) / 75 minuten (USA)

geregisseerd door Jesús Franco
met Janine Reynaud, Rosanna Yanni en Adrian Hoven

Twee vrouwelijke privé-detectives worden ingehuurd om een geheime formule, die werd gestolen, terug te vinden. Ze belanden op een afgelegen eiland, in een gotisch kasteel, waar een krankzinnige professor experimenten uitvoert op mensen.

avatar van GuidO96
Mijn eerste kennismaking met Franco. USA versie gezien. De dub is af en toe wat hinderlijk, maar het wend snel.
Aardige soundtrack, mooie exotische beelden. Verhaal is mij af en toe een beetje onduidelijk, maar de film heeft zijn 'roots' liggen in het EuroSpy genre, wat mij persoonlijk veel kan boeien.