Tout le Monde Il en A Deux (1974)

Alternatieve titels: Bacchanales Sexuelles | Fly Me the French Way

Frankrijk
Erotiek / Misdaad

geregisseerd door Jean Rollin
met Joëlle Coeur, Brigitte De Borghese en Marie-France Morel

Valerie past op een huis en nodigt haar vriendin Sophie uit. 's Nachts wordt er ingebroken waarbij Sophie wordt ontvoerd. Sophie blijkt echter lid te zijn van een sekte waarna Valerie in een web van intriges belandt.

Meneer Bungel
Eén keer 5 en één keer 3,5 sterren? Waarvoor? Een paar leuke lesbische scènes en that's it... Ow, Jean Rollin, zie ik nu, dat verklaart een hoop. Ik had ook verwacht naar Bacchanale (1970) te mogen gaan kijken eerlijk gezegd, maar ja.

God, wat een vervelende film. Wil maar niet spannend, onderhoudend of erotisch worden. En dan is dik anderhalf uur een hele zit. Heb hem zelfs in twee keer moeten zien. Een normaal mens was al lang afgehaakt. Het verhaal is te absurd om na te vertellen. De synopsis is hier dan ook vaag. De seksscènes zijn expliciet, maar zichtbaar gesimuleerd. Dat helpt dus ook al niet. De score past op werkelijk geen enkel moment bij de beelden. Rare pingelpangel riedeltjes. En wat het ergste is: de vrouwen zijn stuk voor stuk lelijk. Met voorop Brigitte Borghese (en niet Brigitte De Borghese) met haar botox lippen (gebruikten ze dat al in de jaren zeventig?) Wat moet die Rollin destijds gedacht hebben? En wie financierde dit in hemelsnaam? Nou ja, is allemaal dik veertig jaar geleden, dus ik zal me maar verder niet kwaad maken. Maar dat er ook nog van die dwazen zijn die hier naar gaan zitten kijken (ik dus), dat is het ergste.