4 Devils (1928)

Alternatieve titel: Four Devils

Drama / Avontuur

geregisseerd door F.W. Murnau
met Janet Gaynor, Anders Randolf en Barry Norton

Vier kinderen worden opgebracht als circusartiesten. Twee ervan (Adolf en Marion) worden verliefd op elkaar. Ze blijven lange tijd van elkaar houden, totdat een andere vrouw Adolf verleidt en Marion wegjaagt, wat tragische consequenties heeft.

avatar van streeter
Deze film is verloren... maar hoe komt het dat ik ervoor stem??

Ik heb een reconstructie (zoals ze het noemen) ervan gezien, op dezelfde wijze als "London After Midnight." Dus mijn stem is eigenlijk voor de reconstructie, en niet echt voor de film zelf.

Toch was het wel een goeie film geweest, maar duidelijk niets in het "Sunrise" caliber.

avatar van Toon1
Ik heb ook de reconstructie gezien (hij staat overigens op de dvd van Sunrise). Die krijgt van mij een 3*

Ik heb ook de reconstructie gezien. Jammer dat hij verloren is gegaan want het lijkt me wel een goede film.

Vooral de trapeze scene's klonken heel spectaculair, en het einde als hij dronken is tijdens de act lijkt me ook wel mooi gedaan.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Een Amerikaan op een filmforum online claimt deze film gevonden te hebben in de collectie van een oudere verzamelaar. Zijn verhaal komt geloofwaardig over en hij is nu bezig met de juridische kant van het terugvinden ervan (rechthebbenden, vergoedingen, cultureel erfgoed enz.). Of de staat van de print goed is, of de print helemaal compleet is en of het de zwijgende of de gesproken versie is nog niet helemaal duidelijk, omdat degene die 'm vond maar een reel heeft bekeken. Als dit allemaal klopt is dit de spectaculairste filmvondst van de laatste jaren.

avatar van stephan73
Inderdaad nog spectaculairder dan de vondst van Beyond the Rocks (voor mij dan)!

avatar van VanRippestein
Fred Neil schreef:

HUH!? ik ga toch ook niet stemmen aan de hand van een "trailer" en een plotbeschrijving? belachelijk om te stemmen op en film aan de hand van een docu, waarin GEEN ENKEL bewegend beeld word laten zien uit de film. Stem jij (jij= iedereen die heeft gestemd) ook op alle films waarvan je in de bios een trailertje hebt gezien?

Ben erg benieuwd of deze film ooit nog eens ergens boven water komt. Heeft iemand een bronvermelding van dat mooie verhaal?

avatar van stephan73
Staat allemaal op het criterionforum hier!
Maar ik geloof het pas als er een persbericht verschijnt!

avatar van Drs. DAJA
Wow, wat een geweldige topic is dat. M'n hart begint hier als een gek te tikken, die man klinkt echt serieus.