The Wild Ride (1960)

Misdaad
59 minuten / 88 minuten (producer's cut)

geregisseerd door Harvey Berman
met Jack Nicholson, Georgianna Carter en Robert Bean

Johnny Varron (Jack Nicholson) is de leider van een bende die continu overhoop ligt met de politie. Dave, zijn beste vriend, heeft een vriendin die volgens Johnny niet bij de bende past. Zij is bang en daarom niet geschikt voor Dave. Als Dave zijn vriendin terug wil, probeert Johnny haar op zijn manier duidelijk te maken wat hij wil.

Leuk om Jack Nicholson eens te zien aan het begin van zijn carrière. De film zelf stelt niet al te veel voor, maar duurt ook niet lang (de meest gebruikelijke versie duurt amper 60 minuten). Dus voor ie echt kan vervelen is hij alweer gedaan.