Yo ni mo Kimyo na Monogatari - Eiga no Tokubetsuhen (2000)

Alternatieve titel: Tales of the Unusual

Japan
Fantasy / Mystery

geregisseerd door Masayuki Ochiai, Masayuki Suzuki, Mamoru Hoshi en Hisao Ogura
met Akiko Yada, Kiichi Nakai en Shinji Takeda

Tijdens een zware regenbui besluiten enkele personen te gaan schuilen in de hal van een treinstation. Om de tijd te doden vertelt een man, naar aanleiding van hetgeen hem in de hal opvalt, vier verschillende verhalen met één belangrijk raakvlak: het buitengewone.

avatar van JayLunar
Zeer aardig vierluik. Elk segment is boeiend en bevat de nodige plotwendingen. Het beste gedeelte is toch wel het eerste (horror-)segment: ontzettend spannend en claustrofobisch, met effectief gebruik van Ligeti-"muziek". Het tweede segment, over een samurai die een mobiele telefoon vindt, is erg grappig, en de laatste twee delen vallen relatief gezien iets tegen, maar zijn ook zeker de moeite waard. Al met al een zeer geslaagd project. 3,5*

avatar van KW2
KW2
Waarom is de poster in het Koreaans?

avatar van kinjutsu
KW2 schreef:
Waarom is de poster in het Koreaans?

Veranderd, wel jammer want Tamori stond op die poster. En op de huidige niet...

Leuke omnibus.

Begint goed met een typisch maar fijn uitgewerkt suspense filmpje. Cabin Fever in de bergen, maar dan met een leuke twist. Tweede filmpje maakt al snel duidelijk dat het geen echte horror omnibus is, maar dat de leidraad eerder "vreemd" is. Grappig gegeven over een samurai die een telefoon vindt en verbonden wordt met een centrum dat de historische acuraatheid van bepaalde gebeurtenissen probeert te achterhalen.

Hoshi (de reden waarom ik deze film gekeken heb) levert zonder verrassingen de sterkste van de vier filmpjes af. Sterk concept, erg mooi uitgewerkt. Hij toonde hier z'n klasse al, sterk regisseur, mag alleen iets meer films maken. De afsluiter is jammer genoeg de minste van de vier. Nog steeds wel leuk, maar het jonge koppeltje dat via een speciale machine het verloop van hun huwelijk te zien krijgt is net wat te voorspelbaar.

Leuke omnibus dus. Redelijk stabiele kwaliteit, geen slechte filmpjes en één echte uitschieter.