Forbidden Territory: Stanley's Search for Livingstone (1997)

Avontuur

geregisseerd door Simon Langton
met Aidan Quinn, Nigel Hawthorne en Kabir Bedi

We schrijven 1869 als Dr. Livingstone vermist wordt, nadat hij getuige is geweest van een brute slachting in een stadje in het hart van Afrika. De New York Herald stuurt journalist Henry Morton Stanley op pad om hem te zoeken. Als hij het Afrikaanse continent doorkruist, wordt hij geteisterd door vijandige inwoners en dodelijke dieren.

neo (crew)
Ik kreeg een klein beetje dat Apocalypse gevoel, tenminste daar leek het naartoe te gaan, maar bleek achteraf onterecht. Quinn speelt zeer aardig, maar het is toch Hawhtorne die hier subliem bezig is! Edward Fox speelt ook een grote rol, maar heb die totaal niet herkend in de film, het is dan ook pas bij de aftiteling dat ik zijn naam zag. Misschien dat de film meer geschiedenis les wil zijn dan avontuur, maar de combinatie is wel de moeite waard. 3.5 sterren

Op zich niet eens een hele slechte avonturenfilm.
Echter de film kent wel heel veel "EO religieuze momenten"..En dat haalt de vaart die er nauwelijks al inzit definitief uit. Er zijn hier en daar mooie en authentieke beelden te zien van Afrika en ook de soundtrack is prettig om naar te luisteren. Desondanks entertaint de film te weinig om echt te blijven boeien.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Lang geen slechte film goed geacteerd en het verhaal is redelijk goed in beeld gebracht.
Deze film geeft een goed beeld van de geschiedenis en is een leuke film om een keer tussendoor even snel mee tepakken!.
Het verhaal had iets spannender gemogen en wat uitgebreider in beeld gebracht maar voor de rest geen pijn voor het oog!.
3 sterren.

avatar van Brix
Goed gefilmd historisch document.
Boeiend genoeg in beeld gebracht voor mij.
Mooie natuur opnames, en goede acteurs.
Het verhaal zelf is natuurlijk alom bekend.
De dvd is ook nog voor een habbekrats te vinden, dus dat is ook nog een pluspunt.

Voor een b-film is dit wel een goede prent.
Interessant, historisch verhaal met goede vertolkingen en prachtige locaties.
Verwachtte er eigenlijk niet veel van maar de film is zeker het bekijken meer dan waard.