Moontrap (1989)

Sciencefiction

geregisseerd door Robert Dyke
met Bruce Campbell, Walter Koenig en Leigh Lombardi

Tijdens een routinevlucht stuiten de astronauten Jason Brant en Ray Tanner op een buitenaards ruimteschip. Bij nader onderzoek vinden ze een rode capsule en een gemummificeerd lijk. Beide vondsten nemen ze mee terug naar de aarde. Bij onderzoek blijkt de capsule het vermogen te bezitten om zichzelf met behulp van beschikbare materialen om te vormen tot een monsterlijke robot met als enige doel te moorden. Ze worden naar de maan teruggezonden om de herkomst van het monster te analyseren. Daar wacht hen een onaangename verrassing...

Moontrap is zeer vermakelijk Semi-B rotzooi. Er is nog wel enige moeite gedaan om er iets van te maken, met als resultaat enige spanning met de originele "aliens". Walter Koenig probeerde een keertje iets zonder Star Trek te doen, [Commandant Pavel Chekov in de originele serie] wat jammerlijk mislukt door te acteren als een potplant. Echter, door de bijdrage van Bruce Campbell [Evil Dead I/II, Army of Darkness] in een hilarische sterfscene op de maan, is Moontrap voor de liefhebber van slechte troep zeker het kijken waard.

avatar van Bacoboy
Whmm waar heb je het in godsnaam allemaal over

avatar van EVIL '84
Als je fan bent van Bruce Campbell dan weet je al een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt met deze film. Fijn 80's sfeertje in deze wazige, toch zeer vermakelijke SF film. Ik vond hem prima weg te kijken, leuk voor op een loos moment!

Zichtbaar met beperkte middelen toch mooi gemaakt met een lekker ruimte-sfeertje.