Poika ja Ilves (1998)

Finland
Avontuur / Familie

geregisseerd door Raimo O. Niemi en Ville Suhonen
met Konsta Hietanen, Risto Tuorila en Jarmo Mäkinen

Een jongen verhuist samen met zijn vader van de grote stad naar het geboortedorp van zijn moeder. Hij krijgt te maken met een gevangen lynx en spant zich in om deze zijn vrijheid terug te geven.

avatar van kwinz
Mooie film, leuke graphics, goed verhaal. De film was laatst nog op TV. Heel ontroerend dat die slechterik op het laatst geholpen wordt terwijl hij zo veel slechte dingen gedaan heeft.

Uitstekende vrij onbekende jeugd/familiefilm.

avatar van Lui
Lui (crew)
Vermakelijke film die erg dramatisch probeert over te komen. Dit lukt echter totaal niet, waar ik me soms toch wel aan ergerde. En dan nog te zwijgen over het trieste acteerwerk....

Desondanks toch leuk voor een enkele keer.

avatar van Mug
Mug
Dat trieste acteerwerk heeft er veelal mee te maken dat men tweemaal de film heeft opgenomen. Eenmaal in het Fins, en andermaal in het Engels. Nou ja, de acteurs moesten veelal lipsyncen. In de studio werden de stemmen van de acteurs door anderen ingesproken. Helaas werd dus die vreselijke Engelstalige versie ons voorgeschoteld.

Gelukkig werd dit uitermate vervelende gegeven het laatste half uur ingewisseld voor een toch nog redelijk spannende finale in de besneeuwde wildernis.

Inwisselbaar voor vele andere andere jeugdfilms over de mogelijke vriendschap tussen kind en dier.

avatar van Phantasm
Leuke film met een goed verhaal dat lekker wegkijkt.

avatar van Marvinleeaday
Vooral mooie beelden. Verder een ietwat "overacted" leuke (jeugd)film.