Win a Date with Tad Hamilton! (2004)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Robert Luketic
met Kate Bosworth, Josh Duhamel en Topher Grace

Rosalee Futch (Kate Bosworth) woont in een klein dorpje, en gaat geld inzamelen voor een goed doel, ze kan daarmee een date winnen met de wereldberoemde ster Tad Hamilton (Josh Duhamel). Ze gaat uit met Tad... maar het afspraakje gaat veel beter dan verwacht...

otherfool schreef:
Belangrijkste probleem met hem is het acteren door Gunst, die lijkt te proberen om een beetje Stiller met een beetje Perry te mixen, zonder enig hoopvol resultaat.

Geen idee waar je de naam 'Gunst' vandaan haalt, het is gewoon Topher Grace (zoals boven vermeld staat).
Prima recensie trouwens, volledig mee eens

Op zich geen slechte film, maar Topper Grace had net iets minder als 'nerd' moeten overkomen, ik erger me dood aan hem, zo erg dat ik het einde waarbij de underdog wordt gekozen, als irritant en fake beschouw.

avatar van james_cameron
Best leuke, vlotte film, alhoewel het verhaal uiteraard behoorlijk voorspelbaar wordt uitgewerkt. Bosworth is in ieder geval leuk en sympathiek in de hoofdrol. Haar personage had echter wel wat meer diepgang kunnen gebruiken; nu is ze een beetje een leeghoofd. Duhamel is prima (en onderkoeld grappig) maar Topher Grace akteert iets te geforceerd, waardoor zijn personage eerder berekenend dan charmant overkomt.

avatar van Hilarious
Wat een verschrikkelijke film is dit zeg!

Ik hou normaal gezien wel van romantische komedies: standaard of niet, als ik mij maar goed vermaak en er achteraf een goed gevoel aan over houd.

Maar deze film is gewoon zeer slecht in zijn genre. Het verhaal is van de eerste tot de laatste minuut compleet te voorspellen. Dat gebeurd natuurlijk wel vaker maar hier vond ik het totaal niet vermakelijk ook. Ik kon de cast ook al niet goed uitstaan. Kate Bosworth die heel de film irritant overkomt en Topher Grace die nog irritanter is met zijn rol als 'brave vriend die al altijd verliefd is op Rosalee en nu ze iemand anders heeft irritant moet gaan doen'. Niet alleen hebben we dat al zo vaak gezien, hij zet die rol niet op een leuke manier neer en ik kon totaal geen sympathie voor zijn personage opbrengen. En ik was ook niet blij op het einde voor hem en Rosalee. Ik heb me voortdurend aan hun geërgerd dus veel kijkplezier blijft er dan al niet meer over. Gelukkig maakte Josh Duhamel het kijken wat dragelijker voor me.

De film begint nog best leuk en heeft een leuk uitgangspunt maar de uitwerking ervan had veel beter gekunnen. Zodra ze die date gewonnen heeft is er echt niet veel meer aan. Het gaat ook allemaal heel snel voor je pas goed in de film zit heeft ze de date al gewonnen. Oke dat wist je natuurlijk al maar het had wel nog wat uitgebreider gemogen aangezien de film daarna toch regelrecht de dieperik inging met nog veel domme scenes als gevolg.

Jammer na het zien van de trailer had ik echt een veel leukere film verwacht. Een hele kleine:

1*.

avatar van soom
Wat een heerlijke film. Dit viel me alles mee. Kate Bosworth wist me zowaar te amuseren, iets waar ze in Blue Crush niet in slaagde. Zal ook wel aan haar medespelers liggen, die het beste in haar naar boven haalden. Lekker romantisch, echt wat ik het allerliefste zie, want ik kan er zo bij wegdromen, zo van genieten als ik de beelden zie die dit soort films in zich heeft. Natuurlijk is het wel voorspelbaar, maar van dit soort hersenloze Bouquet verfilmingen droom ik helemaal weg, het maakt me blij, vrolijk en laat me hopen en verlangen dat ik dit soort liefde echt op een dag gewoon zelf zal tegenkomen...

avatar van Lavigne
Net bekeken, opzich wel leuk, niet spectaculair
Die knul die Pete speeld, zit ook in That 70's Show.
Ik dacht al, die ziet er bekend uit (overigens een hele leuke serie)
Sommige zinnen in de film waren wel sentimenteel, andere juist helemaal niet.
2 *

De film verloopt uiteraard precies zoals je verwacht. Op zich weinig mis mee, anders moet je er niet naar kijken, alleen komt de film op het belangrijkste punt te kort. De romance, ofwel het liefdesverhaaltje, is totaal niet boeiend!

Verder zijn de karakters oninteressant en hebben totaal geen diepgang, al speelt Bosworth wel charmant. Helaas is de film ook nauwelijks grappig waardoor er praktisch geen reden te bedenken is om deze film ooit nog een keer te gaan aanschouwen..

avatar van Olivia
That 70's Show vind ik al jaren een erg leuke serie (werd ooit uitgezonden op RTL4), dus ik zat wel naar deze film uit te kijken. Ik val wel op dat type man, dus ik heb wel zitten smullen
En dat terwijl ik normaal gesproken nooit voor een romantische komedie zou gaan zitten, misschien dat ik er in het zappen bij zou blijven hangen, maar deze kon me wel boeien.
Het verhaal zit natuurlijk vol met cliché's en in supervoorspelbaar. Jammer dat Kate Bosworth toch wel een beetje een leeghoofd speelt, ze moet overkomen als het naieve meisje, maar hier en daar vind ik haar nogal eens het domme blondje uithangen.
Ook had ik 't gevoel dat de film wel heel plotseling een ommezwaai maakte. Eerst ziet ze Pete niet staan en dan opeens is ze all over him.

Josh Duhamel deed 't trouwens wel grappig, maar ik had wel willen weten hoe 't hem verder verging. Dat had wel op een grappige manier afgewikkeld kunnen worden, eventueel een een soort after-filmpje. Er had gewoon net iets meer humor in deze film mogen zitten, maar ik vond Topher Grace dan wel weer charmant.

Ik stemde per ongeluk 3,5, maar ik wilde 'm eigenlijk op 3 sterren zetten...

In de eerste vijf minuten kon je al voorspellen hoe hij ging aflopen, maar dat mag ook wel bij dit soort films. Lekker cliché, ik vond hem erg leuk!

avatar van Dianaa`
Hilarious schreef:
Wat een verschrikkelijke film is dit zeg!

1*.

Daar ben ik het met je helemaal mee eens. De eerste indruk die ze je laten zien van de film, lijkt je leuk. Maar na de eerste paar min. dat je film gaat kijken begint het je eigelijk al snel te vervelen. In de film heb ik voortdurend zitten ergeren aan Kate Bosworth en Topher Grace. Hun personages zijn zo nep, cliché en vooral voorspellend. Meestal vind ik romantische komedies leuk, maar deze was gewoon té slecht.
Ben nog wel blij geweest dat de (knappe) Josh Duhamel erin speelde

avatar van otherfool
jacom schreef:

Lol, blame babelfish. Grace werd blijkbaar vertaald als Gunst en ik heb er finaal overheen gelezen...

avatar van wwelover
Vind het een leuke romantische feelgood movie. Heb er veel omgelachen.

oooh hier ken ik Topher Grace van.. lol..

prima film zeker een 5 waard!

avatar van Naoom
Topher Grace speelt zijn rol erg leuk, zoals ik van hem gewend ben in de 70's Show. Josh is er gewoon om naar zn lijf te kijken maar wat die Kate Bosworth in die film doet? Wat een flutactrice, beetje schaapachtig lachen en slecht acteren, heb me er mateloos aan geergerd.

Geen al te slechte film. Goed einde. Goede romantische film. Alleen beginnen er nogal veel dit soort films te komen, dus redelijk cliché en voorspelbaar. Ik vind Kate Bosworth wel een goede, toffe actrice

avatar van timburton
Erg leuke Feelgood-komedie. Af en toe tamelijk cliché; maar Topher Grace maakt veel goed! Vooral het einde van de film was een leuke link met het begin.

soom schreef:

Ha! Ha! Een heel eerlijk mening, maar inderdaad; zoiets voelde ik ook bij de film. "Win a Date With Ted Hamilton!" is zwaar ondergewaardeerd naar mijn mening. Zijn we soms vergeten dat films heel lang geleden niet persé bedoelt waren om een intelligente boodschap achter te laten, maar om je blij achter te laten in een bioscoopzaal.

Een 3,5*

avatar van Bubblez
Heel leuk concept, maar naar mijn mening totaal niet goed genoeg uitgewerkt. Een teleurstelling: geen verrassingen, ondermaats acteerwerk en nergens grappig of romantisch. Jammer!

avatar van TwilightFAN
Ik vond deze film echt niks aan. Helaas geen ster bij deze film.

avatar van Katharina
Schattige film, die aan het begin leuker was dan het einde. Niet veel bijzonder. Wat een drol is trouwens die pete.

avatar van eefke123
dit is echt echt een super leuke film !! ik kan hem blijven kijken zonder dat het gaat vervelen.

avatar van Nienke1981
Erg leuke feel good movie. Had er van tevoren niet veel van verwacht na het lezen van de reacties hier, maar de film viel me erg mee. Het acteerwerk is niet erg goed, maar de film tovert gewoon een lach op je gezicht!

avatar van rep_robert
Het concept is best aardig en leuk bedacht. Wat zich ook uitbetaald in het begin, Bosworth is een leuke dame en komt erg charismatisch over. Tot dusver niks mis. Totdat Grace zijn rol een beetje begint te irriteren. Dat je gevoelens hebt oké, maar je hebt hem eigenlijk de hele film niets sympathieks zien doen behalve zeuren. Beetje jammer eigenlijk, zo krijg je meer sympathie voor de anderen dan voor degene om wie het eigenlijk draait. Dat is nou niet bepaald de bedoeling van een romcom. Dat het allemaal zo verspelbaar als de pest is maakt me niet uit. Dat is nou eenmaal iets wat bij het genre hoort, alleen ze zijn wel een beetje te preuts in deze film.

Gelukkig zaten er nog een paar leuke grappen in en heeft de charmante Bosworth mij nog wel 1,5 uur weten te vermaken.

avatar van DonOswaldo
Cast die me wel aanspreekt, wat leuke momenten en opzwepende liedjes. De chemie tussen Rosalee en Pete mocht iets meer overkomen/naar buiten komen en op humor-vlak mocht het ook wat meer. Verder het bekende, doch vermakelijke spul.

avatar van lil'angel
deze film ging wel, ik vond dat die pete iets te veel zeurde en ik wou liever dat ze met tad mee ging, want die was veel leuker enzo en die hield ook van haar
verder vond ik het eind de laatste (paar) minuut(en) dus echt heel jammer! en de film was ook weer niet zo grappig

Gisteren gezien, vond hem wel vermakelijk maar dat kan ook door Josh Duhamel komen natuurlijk

avatar van Sjoerdow
Slap aftreksel van een romkom boordevol flat-characters en verwachte aha-erlebnis. Ik heb veel betere gezien in dit genre.

Dick2008
Een film die bij herkijken toch weer veel leuker is dan ik dacht. Het is wel een dik aangezette film dat wel maar vind hem als romantische komedie goed gelukt. Ik hou wel van dit genre, alleen kom toch maar weinig echt goede tegen.

De film begint erg sterk met zeer herkenbaar voor commentaren hier op deze site bij dit soort films. Films zijn voor mij films, hoe realistisch ook, het is werk van acteurs en alles wat ermee samenwerkt. Dit komt dan ook met regelmaat aan de orde in deze film. De werkelijkheid is anders.

Kate Bosworth is in het begin best matig, misschien wat al te enthousiast. Een date met een ster is niet bepaald alledaags, alleen hoe ze dit neerzet. Naarmate de film vordert doet ze het beter. Ik vind dat Topher Grace ook wel wat scherper had mogen spelen maar wordt in de loop van de film wel duidelijker, dat het voor de één wat gemakkelijker is om zijn gevoelens te uiten dan de ander. Dat hij zolang heeft gewacht is wel tamelijk onrealistisch maar goed het blijft een film. Ik vind dat bakvissen-gedoe tussen Bosworth en Ginnifer Goodwin wel leuk om te zien. Sommige scènes zoals met het houthakken, in het hotel met de receptionist en op de wc eveneens. Maar vaker is de film toch meer gewoon grappig dan echt komisch. De goed gespeelde rol van Josh Duhamel als Tad brengt je wel op een dwaalspoor en daardoor is de film helemaal niet zo voorspelbaar. Wel is het jammer dat ze aan het einde, nog weer een draai aan het verhaal gaan geven. Een verhaal dat als geheel niet zo sterk is maar er komen toch wel zaken aan de orde wat ze zeker wel goed hebben gedaan.

Best een heerlijk, onbezorgd filmpje met afwisselende muziek en mooie opnames tussendoor. 5.0

Dick2008
De film begint leuk met die bioscoopscène en een aantal andere scènes, zoals met dat houthakken blijven ook wel grappig. Ik vind Goodwin eigenlijk ook wel leuker spelen dan Bosworth. Het was een tijdje een erg favoriete film na de vorige keer. Mooi gemaakt dat eveneens maar na een paar keer heb je ook wel weer gezien. En bijrolletjes van Kathryn Hahn en Sean Hayes zijn zwaar irritant. 3.0

avatar van IH88
“You have different values. For example... she HAS them!”

Matige romcom. Gekunsteld verhaal, domme dialogen en totaal geen chemie tussen de acteurs. Win a Date with Tad Hamilton! mist humor en het romantisch gedeelte komt totaal niet van de grond. Dat komt vooral door Duhamel en Grace, want beide zijn barslecht. Pluspunt is Bosworth, die het sprankelende middelpunt vormt.