Cross Fate (2000)

Nederland / Denemarken / Turkije
Komedie / Drama

geregisseerd door Néstor Sanz
met Kitty Courbois, Karim Traïdia en Wilfried de Jong

Komische film waarin hoofdpersoon Ahmed worstelt met zijn slechte huwelijk. Zijn vrouw is het armoedige en frusterende leven met Ahmed zat en bovendien verdenkt Ahmed zijn vrouw van overspel met een taxichauffeur. Tijdens een busreis - na de zoveelste ruzie met zijn vrouw - dwalen Ahmeds gedachten af en versmelten echte gebeurtenissen, verstoorde herinneringen en fantasie tot een absurd leven. Hij wordt door terroristen naar West-Europa gestuurd en moet daar wachten op een missie. Hij raakt verzeild in hilarische situaties en wordt zelfs geconfronteerd met de gehate taxichauffeur.

neo (crew)
Sanz was jarenlang cameraman voor Alejandro Agresti en ook in Nederland verblijft. Agresti is volgens mij ondertussen vertrokken. Weet niet hoe het met Sanz zit en of die Filmacademie heeft gedaan. Sanz deed de regie (Erik de Bruyn was naast iemand anders regie-assistent), montage, camerawerk, schreef het script en coproduceerde de film. Hoorde dat de hoofdpersoon als een soort van Rambo door Nederland struint, met een oa. een grof geweld in een Rotterdams tram.

Cast zal nog iets aangepast moeten worden. Dit zijn allemaal cameo's. Zal ik eerst de film moeten zien, maar volgens mij speelt een Turkse acteur de hoofdrol.

neo schreef:
Sanz was jarenlang cameraman voor Alejandro Agresti en ook in Nederland verblijft. Agresti is volgens mij ondertussen vertrokken. .

Volgens mij woont ie nog af en toe hier.

avatar van Dries666
Soms iemand enig idee waar men de film kan vinden?

Ben aan het onderhandelen met beste Mr. Sanz, maar helaas was ik zo stom te zeggen dat hij zijn prijs zelf kon kiezen.
2000 euro lijkt me toch iets te veel, zelfs met een bijbehorende originele poster.

Hopelijk krijg ik de prijs toch nog flink naar beneden!

LOL