Tintin og Mig (2003)

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Anders Østergaard
met Hergé

Waarom blijven de avonturen van Kuifje de lezers toch fascineren ondanks dat ze volwassen zijn? Hergé de Belgische schepper van Kuifje probeert deze vraag te beantwoorden toen hij een uniek interview gaf dat nog nooit in de volledige lengte is uitgezonden. Hergé legt uit dat de avonturen van Kuifje verbonden zijn met de spanningen en conflicten in de 20e eeuw en ook in verband staan met zijn eigen leven.

Lijkt me best interresant, hou zelf ook best van Kuifje

avatar van akka
goede documantaire (het onderwerp moet je natuurlijk we boeien)

3.5

bram eijkman
Ik heb helaas deze doku gemist
Heeft iemend hem op band of DVD gebrand
Ik wil hem graag kopen
Bram eijkman

avatar van movie acteurs
Goeie docu. Het gaat over het leven van Herge, en niet echt alleen over Kuifje. Dat vond ik jammer. Ik wou graag dat deze docu het leuke liet zien van Kuifje. Maar het is toch wel een interessante docu. In deze docu wordt er meermalen Frans gesproken dan Engels. Er werd Engelse sub. beloofd maar die belofte kun je op je buik schrijven. Jammer. De rest van deze docu is goed. Vooral het middenstuk was best relevant. 3,5.

avatar van Brix
Vannacht op BBC4 TV te zien > 03:40 uur (tot 04:40 uur)
(Engelse subs zelf inschakelen, anders krijg je die alleen te zien bij de vertaalde Franse dialogen!)