Monsieur Ripois (1954)

Alternatieve titels: Knave of Hearts | Lover Boy | Lovers, Happy Lovers!

Frankrijk / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door René Clément
met Gérard Philipe, Natasha Parry en Valerie Hobson

Een berooide Fransman probeert zich in Londen maatschappelijk staande te houden en omhoog te werken door een reeks amoureuze veroveringen. Hij trouwt uiteindelijk met een rijke vrouw. Betrapt bij een slippertje probeert hij haar te vermurwen met een geënsceneerde zelfmoordpoging die averechts uitpakt.

Een uitstekende Gérard Philippe in de rol van de vrouwencharmeur en profiteur.
Na een knap begin, wordt de film in het midden wat langdradig, eenzijdig en dus wat eentonig, maar herpakt zich wel.
Opgemerkt, ter zijde, de buitenopnames op straat, tussen voorbijgangers, niet figuranten.

avatar van Darbie
Buitengewoon slap verhaal over een zelfingenomen Frans haantje in Londen wiens gedachtengoed uitsluitend wordt bepaald door zijn geslachtsdeel.