Black Samurai (1977)

Alternatieve titel: Black Terminator

Actie / Misdaad

geregisseerd door Al Adamson
met Jim Kelly, Essie Lin Chia en Marilyn Joi

De vriendin van een miljonair wordt gekidnapt door drugsdealers die aan voodoo doen. Hij probeert haar te redden voordat zij wordt verkocht als slavin.

avatar van ToNe
Net als de meeste blaxploitation behoor je dit met een flinke korrel zout te nemen, maar Black Samurai was zelfs voor cheese & camp maatstaven onwaarschijnlijk slecht.

Grappig gegeven is dat Jim Kelly, de Black Samurai voornamelijk Kung Fu toepast ipv zwaardkunst...

Waar andere cheese-flicks nog amusant zijn met hilarische karakters of originele executies viel er hier weinig te genieten...

Heb eens een film gezien dacht dat het met Jim Kelly in de hoofdrol was, maar zeker weten doe ik het niet. Het verhaal was erg simpel hij krijgt les van een Karatemeester, die hem zelfs in zijn slaap aanvalt. En na zijn training begint zijn wraak toer, er zitten vette kills bij zoals een gast die een zak met ratten over zijn hoofd krijgt getrokken en een gast die in zijn slaap vergiftigd wordt volgens mij. En het eind gevecht is geloof ik op een dak, zou iemand mij misschien aan de titel kunnen helpen.

jim kelly is gewoon erg cool in deze film, gewoon een aanradertje als je van het genre houdt.

avatar van Uzza_Sparta
helaas klopt deze titel niet helemaal:

Black Samurai (1977)
Alternatieve titels: Freeze Bomb, Black Terminator

Dit was ook bekend als Black Eliminator, maar Freeze Bomb was de alternatieve titel van een Jim Kelly film uit 1978, en dan wel Death Dimension (1978)

Death Dimension (1978)

trouwens, ik zie dat bij die film de alternatieve titel ook niet klopt, en is per ongeluk omgeruild met deze