ad
  • 8.090.036 stemmen

Rock 'n Roll Junkie (1994)

Documentaire / Biografie | 95 minuten / 93 minuten (dvd)

Genre: Documentaire / Biografie

Speelduur: 95 minuten / 93 minuten (dvd)

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Jan Eilander, Ton van der Lee en Eugene van den Bosch

Met onder meer: Herman Brood, Nina Hagen

IMDb beoordeling: 7,1 (70)

Releasedatum: 28 september 1994

Over Rock 'n Roll Junkie

"Rock 'n roll junkie"

Muzikaal docu-drama over het opmerkelijke leven van rockfenomeen, beeldend kunstenaar, tekstdichter en acteur Herman Brood. De makers volgden hun jeugdidool Herman Brood een jaar lang en spraken met sleutelfiguren uit zijn leven. Drukke, van de schouder gefilmde, beelden en rustige, strak gekadreerde interviews belichten verschillende kanten van Broods karakter.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Deze documentaire heb ik jaren geleden al een keer gezien. Ik herinner me dat ik hem toen indrukwekkender vond dan nu. Voor die tijd was het nog best controversieel dat iemand voor het oog van de camera drug's gebruikte. Zeker een BN'er.

Deze docu geeft een interessant kijkje in het leven van de exentrieke Herman Brood. Veel mensen komen aan het woord en omdat iedereen zijn eigen verhaal heeft over Herman worden er veel kanten van hem belicht. En eigenlijk alles wordt wel besproken.

Ja, zeker zeer interessant om naar te kijken.