Rock 'n Roll Junkie (1994)

Nederland
Documentaire
95 minuten / 93 minuten (dvd)

geregisseerd door Ton van der Lee, Eugene van den Bosch, Jan Eilander en Frenk Van Der Sterre
met Herman Brood en Nina Hagen

Muzikaal docu-drama over het opmerkelijke leven van rockfenomeen, beeldend kunstenaar, tekstdichter en acteur Herman Brood. De makers volgden hun jeugdidool Herman Brood een jaar lang en spraken met sleutelfiguren uit zijn leven. Drukke, van de schouder gefilmde, beelden en rustige, strak gekadreerde interviews belichten verschillende kanten van Broods karakter.

avatar van Ralfke
Aardig om een keer te zien (vanwege de levenswandel van Herman Brood), doch wel erg voorspelbaar. **1/2.

avatar van Reint
Ik vond hem erg sterk. Fascinerend persoon en eenj goede eerste kennismaking.

Herman, voorspelbaar? Dat zou de man oneer aandoen.
Ik vind het een vrij indringende reportage over een man met een zeer persoonlijke levenswandel. Na zijn dood ziet het er nog allemaal vreemder uit. Soms hilarisch, soms triest. Een must voor wie de harde muziekscene van binnenuit wil zien.

avatar van Fran
Deze documentaire heb ik jaren geleden al een keer gezien. Ik herinner me dat ik hem toen indrukwekkender vond dan nu. Voor die tijd was het nog best controversieel dat iemand voor het oog van de camera drug's gebruikte. Zeker een BN'er.

Deze docu geeft een interessant kijkje in het leven van de exentrieke Herman Brood. Veel mensen komen aan het woord en omdat iedereen zijn eigen verhaal heeft over Herman worden er veel kanten van hem belicht. En eigenlijk alles wordt wel besproken.

Ja, zeker zeer interessant om naar te kijken.

avatar van Ajax&Filmfreak
Alleen al het jasje met de beveiligingsbutten er nog op

robertus65
Goeie docu, geeft een aardige kijk van Herman's leven. Boeiend en afwisselend, net zoals Herman.