• 8.603.041 stemmen

Genre: Thriller / Romantiek

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Roeland Kerbosch

Met onder meer: Derek de Lint en Lysette Anthony

IMDb beoordeling: 5,8 (64)

Releasedatum: 24 mei 1995

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot AfFair Play

25 jaar geleden werd hij oneervol door de marine ontslagen omdat hij in de auto zat waarmee zijn vriendin werd overreden. Nu is hij een diamantair en stapt een meisje in zijn auto dat sprekend op haar lijkt. Als hij tegen de verwachtingen in haar nog een keer ziet, vraagt hij haar ten huwelijk. Hij krijgt echter aanvallen van jaloezie en hallucineert dat ze met iedereen vrijt. Hij wil haar echter niet vertellen wie haar dubbelganger in zijn leven was en heeft behoefte aan een bewijs van trouw.

avatar van Gromba

Gromba

De 16000ste film, gefeliciteerd!

avatar van Quido

Quido

Iemand die weet waar deze nog te krijgen is ?

avatar van Quido

Quido

Eigenlijk ontzettend matig, maar wel vermakelijk. Nederlandse poging tot een B-film, met een ontzettend zwak uitgewerkt (toch al mager) plot en - ondanks het niet geringe budget van (destijds) 4 miljoen gulden - knullige uitstraling. Niet alleen visueel oogt het geheel bij tijd en wijle goedkoop, ook diverse keuzes in de montagekamer zijn erg cheap en oubollig. Desalniettemin onderhoudend, én met de altijd charismatische Derek de Lint en de immer goede (en beeldschone, laten we eerlijk zijn) Lysette Anthony (speelde eerder in Zoeken naar Eileen).

avatar van ss006

does anyone know from where to get it willing to pay even higher

Pay me 60.000 US Dollar and I will Tell

avatar van Donnie Vallermee

Donnie Vallermee

Ik vond hem raar and slecht

avatar van nijkerkbert

nijkerkbert

Wat een zuinige waardering hier op mm.

Persoonlijk vond ik dit een prima film voor de zondagavond. Van mij een ruime voldoende dus. Merkwaardig vond ik dat in een NL-productie iedereen Engels sprak, zelfs in kiosken ed. Alleen Engelse kranten ed. lagen. Aan de andere kant ook wel prettig zo, de audio-kwaliteit van de gemiddelde Nederlandse film is nogal zo eens belabberd dat ik hoe dan ook de ondertitels aanzet.

avatar van wezli

wezli

Matige film waarvan ik tijdens het kijken dacht dat ie minstens 10 ouder was. Blijkbaar mikte ze aardig hoog: alles in het Engels voor de internationale markt? Het plot had beter uitgewerkt best wat te bieden gehad trouwens. En toen was de film ineens klaar, tja een goed einde er aan breien is ook een hele kunst.