Er Shi Wu Ge Hai Zi Yi Ge Die (2002)

Alternatieve titels: 25 Kids and a Dad | A Father with His Twenty-Five Children

China

geregisseerd door Huang Hong
met Lei Kesheng, Huang Hong en Li Lin

Zhao Guang is vrijgezel en kippenkweker. Hij groeide op als weeskind, maar werd opgevangen door de dorpelingen en kende een vrolijke jeugd. De kippen legden hem geen windeieren en intussen is Zhao een welvarend man geworden. Met een goede daad wil hij zijn dankbaarheid tonen aan de gemeenschap. Dankzij z'n enthousiaste overmoed raakt hij evenwel opgezadeld met 25 weeskinderen onder z'n dak. Hij wordt verondersteld hen liefdevol op te voeden en te onderwijzen. Maar de levenslust van de kinderen en de onwil van sommige dorpelingen maken dat alles telkens weer op chaos uitdraait. En 25 onstuimige kinderen op een kippenfarm, dat betekent... een massa gebroken eieren.

avatar van Baggerman
Omdat op een van de commercielen het waardeloze 'Cheaper by the Dozen' werd uitgezonden heb ik demonstratief deze film bekeken. Net zo slecht eigenlijk, maar tenminste in een setting die weer eens wat anders is als die Amerikaanse huizen die ik zo onderhand wel uit kan tekenen.

Zeer kneuterig deze film met (zoals in zoveel Chinese films) teveel ontzettend irritante feeksen van Chinese wijven. Geen wonder dat ze daar al die meisjesbabies verzuipen!!!!

Toch heeft de kneuterigheid nog wel enige charme en je ziet zo wel wat van het Chinese platteland.