El Bosque Animado (2001)

Spanje
Animatie / Familie

geregisseerd door Ángel de la Cruz en Manolo Gómez
met de stemmen van Nacho Aldeguer, Mar Bordallo en Claudio Rodríguez

In de mysterieuze bossen van Cecebre raken zelfs de bomen in een levendig gesprek verwikkeld. Maar de mens verstoort het evenwicht in ernstige mate: er verschijnen telefoonpalen, de mollenstand holt achteruit, vliegen wordt steeds lastiger etc. De verlegen mol Fury is verliefd op zijn vriendinnetje Linda, maar durft het haar niet te vertellen. Door nieuwe gebeurtenissen in het bos raken zijn problemen op de achtergrond. Het leven van het bos en zijn bewoners staat op het spel. Deze bundelen hun krachten en proberen de gevaren af te wenden.

avatar van Freud
Erg zielig, die ene stem, zeker omdat de goede bedoelingen er zo afdruipen... Maar ja, de film is slecht geanimeerd en er is geen goed idee te bespeuren. (behalve dan de apocalypse now-voor vliegen scene maar die was blijkbaar te duur om echt goed te doen)

avatar van Esteban
De eerste Europese computergeanimeerde bioscoopfilm richt zich op een beperkt publiek. Al zal iedereen wel een redelijk aangename tijd beleven met deze tekenfilm, hij is vooral bedoeld voor de allerkleinsten onder ons. Dat is ook af te leiden aan de humor. Het verhaaltje is niet meer dan een peulschil en heeft eigenlijk niet veel te maken met een levend bos. Het is dan ook niet, zoals ik verwachte, echt een fantasiefilm. Visueel zit deze prent ongeveer op hetzelfde niveau van Shrek, maar dat zal die klein mannen een worst wezen. Duidelijk gemaakt voor een beperkt doelpubliek en daarin geslaagd!

El Bosque Animado ***

avatar van Freud
Ik lees mijn tekstje hier nu terug na een tijdje, en het is toch wel erg negatief. Ik geef toe dat de film mij echt wel heeft gecharmeerd, en ik heb gemerkt dat kleine kinderen hem toch goed vinden. Maar het is zo verdomd fantasieloos, of beter gezegd, het zit zo vol goede ideeen die niet of slecht zijn uitgewerkt, en dat is enorm spijtig.

neo (crew)
Dat de film echt voor de kleintjes is bleek al vanaf de eerste seconde van de film. De computeranimatie is zo zo, wat mij nogal irriteerde op veel momenten. De reddingsoperatie op het eind is nog aardig. Daarbij natuurlijk de overduidelijke Apocalypse verwijzing, die wel eens leuker in een film is gestopt. ''Het lijkt wel oorlog mama'' zei nog een kind in de zaal. Inderdaad. 2 sterren

avatar van Purmerend
Die twee vliegen zijn wel grappig. Matige film ik hou het op 2*.

DiGre
JA ik vond de vliegen ook wel grappig . Vond he wel een beetje zielig. Was wel leuk maar niet meer dan dat. Kan het best s' ochtends kijken
moet helaas wel 0.5* geven wegens het slechte script.