Cookie (1989)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Susan Seidelman
met Peter Falk, Dianne Wiest en Emily Lloyd

Cookie is een rebelse tiener die samen met haar moeder in hartje Brooklyn woont. Ze heeft geen contact meer met haar vader, maffiabaas Dino Capisco, die al jaren achter de tralies zit. Wanneer Dino vrijkomt huurt hij zijn dochter in als chauffeur om haar beter te leren kennen.

avatar van speedy23
Susan Seidelman (Desperately Seeking Susan) leverde met Cookie een amusante maffiakomedie af, waarbij het accent iets teveel op de actie en te weinig op de personages gelegd wordt. Resultaat is dat Peter Falk een maffiabaas met Columbo-trekjes speelt. Wie wel heerlijk is om te zien, is Dianne Wiest als de adembenemende maîtresse van Peter Falk (en trouwens de echte moeder van Emily Lloyd). Ook zien we de 'oude rot' in het vak Jerry Lewis nog eens terug...