• 8.663.521 stemmen

Advocaat van de Hanen (1996)

Drama | 100 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titel: Punk Lawyer

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Gerrit van Elst

Met onder meer: Pierre Bokma, Margo Dames en Jaap Spijkers

IMDb beoordeling: 5,7 (94)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 9 mei 1996

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Advocaat van de Hanen

Speelfilm naar het gelijknamige deel uit A.F.Th. van der Heijdens romancyclus De Tandeloze Tijd. Een jonge Amsterdamse advocaat lijkt alles voor de wind te gaan, maar hij wordt zo nu en dan overvallen door een onontkoombare zucht naar drank. Tijdens één van zijn delirische uitstapjes is hij op het politiebureau getuige van de dood van een kraker. Hij twijfelt omwille van zijn carrière of hij de waarheid zal vertellen.

avatar van damon

damon

de film is redelijk goed voor een Nederlandse film. Het verhaal boeit enigzins. 2,5 sterren

avatar van Mischa

Mischa

Paar erg goeie scenes (Poolse wodka, rellen, Indomeisje), maar als geheel toch een beetje onevenwichtig. Een drie'tje

avatar van Quido

Quido

Viel me een beetje tegen. interessant verhaal, maar werd te langzaam verteld allemaal. trage film, 2.5*

avatar van robertus65

robertus65

Hele behoorlijke film, mede door het goede spel van Bokma, over een advocaat die regelmatig de bloemetjes buiten zet en daardoor in de problemen komt.

Gelukkig geen saai rechtbankdrama.

avatar van Richard1189

Richard1189

Als het trage tempo je niet stoort is het een mooi verhaal over het terugvinden van je oude idealen. Amsterdam is toch een mooie filmlokatie en de Ruyschstraat in het bijzonder ook.

avatar van by_the_way

by_the_way

Heb de dvd voor kerst gehad toen ik de dvd hoes opende zat er geen dvd in, balen maar de film staat toch niet erg hoog.

avatar van Quentin

Quentin

Interessant gegeven en prima werk van Bokma maar de uitwerking stelt toch teleur. Het script schiet duidelijk te kort en visueel is het net een aflevering van Baantjer. 2,5*

avatar van GZN

GZN

Staat op Youtube. Niet erg slecht maar er had meer ingezeten.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Viel me erg mee. Er wordt niks gedaan met de setting van de jaren '80, de film is erg traag en een paar rare scenes - dat model / prostituee - maar ik merkte dat de film me boeide. Mooie jazz-soundtrack en ik vond het visueel toch wel heel aardig.