Hufters & Hofdames (1997)

Nederland

geregisseerd door Eddy Terstall
met Marc van Uchelen, Daan Ekkel en Nadja Hüpscher

Dimitri (Marc van Uchelen) is stapel op zijn goede vriendin Esther (Rifka Lodeizen), maar zij ziet hem als een makkertje, niet als een potentiële vriend. In plaats daarvan heeft ze een relatie met Gino (Arthur de Boer), een stoer type met een zakdoek om zijn hoofd en de vaardigheid om alle meiden in bed te kunnen krijgen. Dimitri heeft echter nog nooit gescoord en gaat dan ook regelmatig te rade bij zijn beste vriend Maarten (Daan Ekkel). Maar of Dimitri daar iets mee opschiet...

vic
wat raar de andere mensen gaven allemaal een twee terwijl ik de film erg grappig en erg goed vind.

Het had allemaal beter en leuker gekund, volgens mij.

Menni
Goed gekeken naar Zusje en er vervolgens een geheel eigen stijl aan toegevoegd. De ineenstrengeling van diverse personages, elk met hun eigen verhaal, wordt origineel in beeld gebracht. Transformatie van hufters in hofdames, en andersom, had iets bescheidener gekund.

Herald
Erg leuke film, vooral omdat het stiekem best waar is dat vrouwen immer op hufters vallen en de lieverdjes als Dimitri de rol van broertje krijgen.

neo (crew)
Voor een komedie bevat de film veelst te weinig grappige scenes. 2 sterren

Volgens Rodisc is deze op dvd te krijgen. Hij staat in het assortiment. Iemand enige info over de release ?

(Edit: zie hem nu bij meerdere winkels staan)

FisherKing
Ondanks wat on-evenwichtigheid een lekkere frisse film.
Met een ongedwongen vertelstructuur.

Marc van Uchelen en Daan Ekkel spelen weer lekker naturel.

Geen moment verveeld. 3.5*

Verder dan 'wel leuk' kom ik ook niet helaas. Lodeizen was wel erg sterk.

avatar van xangadix
Ligt nu voor 5 Euro bij de Media Markt. Over de film: de junk / vla weddenschap is geweldig...

avatar van otherfool
FisherKing schreef:
Ondanks wat on-evenwichtigheid een lekkere frisse film.
Met een ongedwongen vertelstructuur.

Marc van Uchelen en Daan Ekkel spelen weer lekker naturel.

Geen moment verveeld. 3.5*

Had het niet beter kunnen zeggen. Zelfs met het eindoordeel ga ik mee: 3,5* derhalve. Leuk filmpje.

robertus65
Teleurstellende film die gaat over vriendschap, versieren, relaties, doet me denken aan een soap. Veel geklets dus, maar er gebeurt eigenlijk niks.

avatar van Blokland
Veel geklets misschien maar dat geklets blijkt toch verbazend onderhoudend!: 31/2*

avatar van De Knip
Eerste half uur is best grappig, alleen vanaf het moment dat de 'pannekoek' (met zakdoekje) wordt gevolgd, is de lol er wat af en zakt het niveau aan voorspelbare grappen en situaties:

***

avatar van sinterklaas
Toch weer een geslaagde Nederlandse film van "Simon's" Eddy Terstal. Natuurlijk niet zo'n behoorlijke hoogvlieger als Simon maar wel een mooi begin. De film lijkt wel een observatie van allerlij 20ers. Ook de achtergronden van Amsterdam waren weer mooi. Het is altijd weer eens leuk om het Amsterdam van de jaren 90 te zien. Die weddenschap voor het aantal zwervers optellen die een pak vla drinken vond ik ook erg maf. Ook heeft de film wel wat weg van Siberia en Zusje.

Voor de rest een geslaagde film.

avatar van host
Erg studentikoze film, en zal daarom bepaalde mensen wel aanspreken. Verhaal mist wel wat structuur wat mij betreft, wat ik wel bij meer Terstall-films zie: een leuk idee, dat net niet sterk genoeg wordt uitgewerkt om een hele film te kunnen dragen - waarbij de gaten worden gevuld met erg 'typische' bijrollen. Verhaal is een beetje vlees noch vis, of liever: geen yoghurt en geen vla...

H&H kreeg op DVD een erg korrelige release.

avatar van clubsport
erg matige film met vaak zwak acteerwerk en slappe dialogen .
sommige momenten zijn het aanzien nog wel waard en de vondst om het verhaal vanuit verschillende ooghoeken te laten zien origineel maar over het algemeen toch ondermaats .