Control Factor (2003)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Nelson McCormick
met Adam Baldwin, Elizabeth Berkley en Tony Todd

Lance Bishop is een enthousiaste verkoper die gelukkig getrouwd is, totdat zijn leven helemaal overhoop wordt gehaald. Hij wordt bijna gedood door een verwarde man en begint daarna een stem te horen in zijn hoofd. Deze krachtige stem vertelt hem zijn vrouw te vermoorden. Lance begint aan zichzelf te twijfelen en gaat op zoek naar een verklaring. Hij komt erachter dat de regering bezig is met een eigenaardige project waarmee de hersenen van de mens kan worden geprogammeerd. Met de hulp van een aantal agenten probeert Lance een eind te maken aan het duivelse project dat de vrijheid van de mens ontneemt.

avatar van Phoenix
Clichés gevolgd met clichés. Niks anders verwacht natuurlijk. De film is nog net onderhoudend genoeg voor 2,5*. Die hoofdrolspeler heeft wel een erg bekend filmgezicht zeg! Nu weet ik eindelijk dat ie een Baldwin is .

Net gezien dus, op zich een interessant gegeven, en theoretisch niet eens zo onmogelijk. Echter, de film hangt helaas wel aan elkaar van de onmogelijkheden. Een rommelig en haastig gebeuren, waardoor je niet op het puntje van je stoel gaat zitten. Nog net geen afrader...

neo (crew)
Weer zo'n geval, leuk idee, maar goeie uitwerking ho maar. Moest meteen denken aan de Alien films toen ik de naam Lance Bishop hoorde vallen. 2 sterren

avatar van otherfool
Kan het slechts met de anderen eens zijn; zo slecht is het idee nog niet maar het wordt echt vreselijk rommelig uitgewerkt. 1,5* dan maar.

Dit soort films laat je wel nadenken over de 'vooruitgang'. Alle wetenschappelijke ontdekkingen kunnen ook voor slechte doeleinden gebruikt worden.

Misschien niet de meest originele film maar ik heb me zeker niet verveeld.

avatar van FlorisV
Voor een B-film met Elizabeth 'Showgirls' Berkley is deze film zeer goed te pruimen. Ze doet het best goed trouwens in haar gedaanteverandering van lieve echtgenote naar kille "agent of evil". Adam Baldwin is best een leuke acteur, vooral leuk in de serie Firefly (of de film Serenity). Hij is geen familie van de andere Baldwins overigens.

De film had wel 1 scene waar ik me echt aan ergerde (ze springen getwee een gebouw uit en, TOEVALLIG, ORIGINEEL, staat er net een afvalwagen met HEEL ZACHTE vuilniszakken om ze op te vangen. Normaliter is zo'n wagen afgesloten en breek je gewoon al je botten, als je al het enorme geluk hebt dat zo'n wagen er staat en dat er geen stoep is.)

Bovendien, dat die hoodratz zo snel bereid waren te helpen vond ik ook niet erg geloofwaardig en het einde was veel te afgeraffeld en makkelijk.

Maar ik heb me verder prima vermaakt. Voor een tv-film/b-film HELEMAAL niet slecht!!! Plus ik hou gewoon van sci fi dus vind ik dit soort films gaaf.