Diagnosis Murder (1992)

Misdaad / Mystery

geregisseerd door Christopher Hibler
met Dick Van Dyke, Barry Van Dyke en Bill Bixby

Dr. Mark Sloan vindt dat zijn vriend ten onrechte beschuldigd wordt van de moord op zijn baas. De zoon van Mark is rechercheur moordzaken, en wordt belast met het onderzoek. In eerste instantie gelooft hij niet in de onschuld van de vriend van zijn vader, maar Mark ontdekt al snel, dat al de werknemers van zijn vriend een motief hadden. Maar wie van zijn werknemers heeft nou echt de moord gepleegd, of is het toch de goede vriend van Mark?

Dit is de eerste in een reeks tv-films van 'Diagnosis Murder'
Dick van Dyke en zoon Barry van Dyke spelen zeer overtuigend de rollen van dokter Mark Sloan en rechercheur Steve Sloan.
na een drietal tv-films over de belevenissen van een dokter die moorden oplost, kwam er een serie van, die liep van 1993 tot 2002.
in Nederland uitgezonden door RTL 4 en recentelijk door SBS 6.
Deze eerste film krijgt van mij 3.5 sterren.

Dit is de allerlaatste film van Bill Bixby, hij overleed een klein jaar later aan prostaat kanker.