The Emperor's Wife (2003)

Nederland / Luxemburg / België
Avontuur / Drama

geregisseerd door Julien Vrebos
met Jonathan Rhys Meyers, Max Beesley en Leticia Dolera

Ergens in een ver land woont een keizer. Wanneer zijn vrouw geen zoon baart binnen zeven huwelijksjaren, mag de keizer een andere vrouw zoeken die dat wel kan. Na zes jaar huwelijk heeft de keizerin nog geen zoon gebaard. De keizer en zijn kamerheer gaan op zoek naar een jonge maagd die de keizerin kan gaan vervangen. Sabah is de uitverkorenen en zij wordt opgesloten in de geheime vleugel van het paleis. De kamerheer valt voor Sabah, ondanks haar opstandigheid en langzaam maar zeker ontdekt de keizerin de samenzwering en probeert de keizer en kamerheer tegen elkaar uit te spelen.

damon
Max Beesely is een voetballer dacht ik, en Johnny de Mol heeft een piepklein rolletje in deze film....

damon schreef:

Max Beesely is een voetballer dacht ik
Ik ken wel een Paul Beesly die bij Leeds heeft gespeeld.
Max Beesly speelt wel de hoofdrol in de voetbal-film The Match.

avatar van Freud
Deze film heeft in België nogal wat furore gemaakt omdat de volledige filmpers hem heeft gekraakt, terwijl ze eerst vol verwachting erop hebben gewacht. De film is nogal speciaal, met een erg onnatuurlijke manier van acteren, geforceerde dialogen, en een zeer overdreven manier van filmen. Bovendien is de muziek zeer aanwezig en zijn de kleuren nogal opvallend. Eigenlijk vond iedereen hem overdreven op alle gebied, en daardoor ongenietbaar.
Persoonlijk was ik enorm onder de indruk van de beelden, de film ziet er, hoewel nogal maniëristisch, fantastisch mooi uit. Het sprookjes-scenario is niet zo schitterend, maar de personages konden mij toch wel boeien. En de camerabewegingen en montage zijn fantastisch. Niet functioneel, maar ronduit indrukwekkend. En de soundtrack heeft onlangs nog een prijs gewonnen (Toronto? 't is maar een gokje hoor)

avatar van Redlop
Op alle denkbare fronten zeldzaam slechte film. Alleen al het steeds hoorbare 'geheimzinnige' mistige gegalm begon me allejezus te irriteren.
Beetje gekunsteld mysterieus geëmmer. Waar het vervelende gezeik om draaide was echter het grootste mysterie.

In de sneak gezien en nou weet ik weer waarom ik liever geen sneaks meer doe.

avatar van Redlop
Vroeger had je hier een videotheek waar je bij een 'topfilm' er gratis een kutfilm bij mocht nemen.

Datzelfde principe geldt geloof ik ook bij het prgrammeren van bioscoopfilms.

Dat is althans de enige verklaring die ik kan verzinnen voor het feit dat deze ellende het grote doek gehaald heeft.

Aiaiai...

avatar van Freud
Ik snap het niet, ik vond dit echt een goede film (en dat is niet uit patriottisme, want in Vlaanderen heerst eerder het tegengestelde: Vlaamse films worden altijd met een scheef oog bekeken, en ik merk dat bij mezelf evengoed) Geen meesterwerk, maar visueel aantrekkelijk, met een goed scenario dat ergens over ging, de muziek en de cameravoering waren nogal speciaal maar gaven de film echt wel extra karakter, de manier van acteren was ook niet echt conventioneel te noemen, maar evenmin ontoegankelijk of storend...

Ik heb er mee voor gepleit dat deze film vorig jaar de Vlaamse Prijs van de Jeugd voor de Internationale Film, in de categorie Belgie, heeft gewonnen (voor Any Way the Wind Blows dus) en hoewel dat weinig zegt over de kwaliteit van de film, was ik behoorlijk aangegrepen door het geluk dat Julien Vreebosch uitstraalde toen hij die prijs, die in feit absoluut niks voorstelt, kwam afhalen. Maar dat dus terzijde.

Redlop schreef:

Datzelfde principe geldt geloof ik ook bij het prgrammeren van bioscoopfilms.

De baas van het distributiebedrijf was tevens co-producent.

avatar van Redlop
Aha. A-film lees ik op IMDB. Het feit dat Johnny De Mol jr. opduikt in dit gezeik deed mij vermoeden dat er nog een extra externe geldbron aangeboord was. Ook het niveau van de film deed me sterk aan deze bron denken.

De rol van Johnny de Mol is inderdaad nogal karig te noemen.
Heb hem gehuurd, een bijzondere 'ervaring'...
Taaie kost!

avatar van Badalamenti
Begrijp alle negatieve kritiek niet zo goed, vind dit een erg geslaagde film !

Een modern sprookje met met knappe fotografie, montage en muziek. Even gedurfd als geslaagd ! 3.5* en Chapeau voor Julien Vrebos !

Heeft iemand hem toevallig opgenomen vannacht of weet iemand waar ie op dvd te krijgen is?

robertus65
Dit is een waardeloze film, kan ik iedereen afraden, enkele argumenten: de film moet schijnbaar een volwassen sprookje zijn, maar daar stel ik mij toch iets anders bij voor, iets als Doorn roosje en de 7 stoute dwergen of zoiets, het speelt zich bijna geheel af in een kasteel van een of ander fantasieland, de acteurs zien eruit alsof ze zo van de gay parade geplukt zijn, iedereen doet en praat alsof ze in de Bold en de beautiful zitten (u weet wel, met zo'n fluistertoon en men acteerde alsof men in Madame Tusseau stond), en iedereen in de film heeft het voortdurend over wetten, alsof dat iemand intresseert, niet doen, dit is oersaai.