Fanny Hill (1983)

West-Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Gerry O'Hara
met Oliver Reed, Lisa Foster en Shelley Winters

Een meisje uit de provincie komt in Londen in 1790 aan en wordt kamermeisje in een bordeel, en werkt zich omhoog tot de populairste hoer van de stad.

avatar van Darbie
Wie hier denkt naar een verfilming van bijvoorbeeld Jane Austen's "Sense and Sensebility" of "Mansfieldpark" te gaan kijken heeft het verkeerd begrepen.

Fanny Hill is een soort Tiroler-sexfilm, maar dan gesitueerd in het 18e eeuwse Londen en omgeving. Het verhaal is pulp maar de bordeelscenes (hetero & lesbies) zijn eerlijk, bloot en voor een film uit 1983 best ruimhartig te noemen.

3 Sterren voor de vele mooi naakte billen.

avatar van wendyvortex
Ik heb hier ook nog wel wat Tiroler-films liggen, maar daar speelt Oliver Reed niet in.
Al geef ik toe dat ie in z'n meeste films nogal uit de kleren ging