• 10.553 nieuwsartikelen

Alternatieve titels: Die Verrückten Reichen / The Twist

Oorsprong: Frankrijk / Italië / West-Duitsland

Geregisseerd door: Claude Chabrol

Met onder meer: Bruce Dern, Stéphane Audran en Charles Aznavour

IMDb beoordeling: 4,3 (347)

Gesproken taal: Frans

Plot Folies Bourgeoises

Een vrouw van een schrijver heeft een verhouding met zijn uitgever. Deze blijkt nog een minnares te hebben en ze heeft ook reden te twijfelen aan de trouw van haar echtgenoot. Naast deze jaloezie speelt er ook de hoop op een literaire prijs.

avatar van pippo il buffone

pippo il buffone

Wat zie ik, nog geen stemmen voor een farce van Chabrol Misschien omdat jullie weten dat dit een ontzettend vervelende kutfilm is, en ondanks de genre aanduiding volstrekt niet komisch. Waar de titel op slaat is me niet geheel duidelijk, dwaas zijn de protagonisten wel degelijk maar daar waar Chabrol ons gebruikelijk tracteert op brave middenstanders in de provincie gaat het hier om een stel would- be bohemiens, onder wie poeet Dern die nog het meest komisch is door zijn knauwfrans, neen hij was niet gedubd. Ook levert hij de enige memorabele scene: die waarin hij tijdens een fantasiesequentie een uitvoering van Phedre van Racine verstoort door in zijn blote reet het podium op te stormen.

Voor fans van Thomas Milian als detective, Aznavour als dokter of Maria Schell als hysterische bonne heb ik slecht nieuws: de eerste 2 hebben niet veel meer dan een cameo, de laatstgenoemde bakt er niks van.

Totale bagger kortom.