Tendre et Perverse Emanuelle (1973)

Alternatieve titels: Le Chemin Solitaire | French Emanuelle | Frissons Sur la Peau

Frankrijk
Erotiek / Thriller

geregisseerd door Jesús Franco
met Norma Castell, Jack Taylor en Alice Arno

Het verhaal gaat over een vrouw genaamd Emanuelle, die een affaire heeft met een man. De man raakt gefrustreerd van de relatie en vermoordt haar uiteindelijk. Hij vindt een vrouw die op haar lijkt, gaat met haar naar bed, vermoordt haar hierna en gooit haar van van een hoge plek om er voor te zorgen dat haar gezicht onherkenbaar wordt. In eerst instantie denkt inderdaad iedereen dat het om een zelfmoord gaat, want ze ging door een moeilijke periode op dat moment, maar de politie onderzoekt de zaak en begint het verhaal te wantrouwen.

In Duitsland nu op dvd onder de naam Perverse Emanuelle