Total Reality (1997)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Phillip J. Roth
met David Bradley, Ely Pouget en Thomas Kretschmann

Na twintig jaar lijkt er eindelijk een eind te komen aan de gruwelijke oorlog tussen de aarde en een aantal bevriende planeten aan de ene kant en het fascistische regime van generaal Tunis van een andere verre planeet aan de andere kant. Tunis bijt uiteindelijk toch in het stof. Het is het jaar 2200. De linke Tunis heeft zijn verlies aan zien komen en is net op tijd via een tijdmachine ontsnapt. Hij keert terug naar het jaar 1998. De winnaars laten het er niet bij zitten en sturen een speciaal commandoteam achter hem aan.

Was geen slechte film ,het verhaal was opzich leuk bedacht maar het einde steekt een beetje krom in elkaar is niet helemaal logisch. Maar al met al geen slechte film.

Ik vond het een behoorlijk goede film die voldoende spanning en variatie in zich had om tot het einde te blijven boeien. Het verhaal is ruw weg te vergelijken met The Terminator2: “Iemand reist naar het verleden om een grote oorlogsramp in de toekomst te voorkomen”
Het gevecht om dit te voorkomen vindt plaats tussen, enkele mensen dit geval, in het heden.

De onlogica waar Aarnd op wijst, berust denk ik, op de alom bekende timeparadox, die in de meeste tijdreisfilms wel te vinden is: Je gaat naar het verleden en je verandert het zodanig dat je niet eens geboren wordt. Hoe kon je dan naar het verleden gaan….
Sommige wetenschappers lossen dit probleem op door te zeggen dat er meerdere parallelle universa zijn, die ieder hun eigen tijdlijn hebben met hun eigen geschiedenis en toekomst.

Hoewel het geen topfilm is, vind ik de trucage, de acteer prestaties en de plot behoorlijk goed in elkaar gezet. Daar door krijgt deze film van mij 3,5*

avatar van jan
jan
matige uitvoering van een matig verhaal

avatar van henkula
Ik vond het schieten in deze film ronduit belachelijk, maar wat wel weer grappig was, het rennen in slow motion.