• 8.227.888 stemmen

Rusty: A Dog's Tale (1998)

Familie / Komedie | 90 minuten

Genre: Familie / Komedie

Geregisseerd door: Shuki Levy

Met onder meer: Hal Holbrook, Rue McClanahan en Rodney Dangerfield

IMDb beoordeling: 5,2 (267)

Over Rusty: A Dog's Tale

"Never underestimate the brains of a beagle!"

Na de dood van hun ouders worden Jory en Tess door hun grootouders opgevoed. Neef Bart en nicht Bertha zijn echter uit op het geld van de erfenis dat de ouders van Jory en Tess hebben nagelaten en willen hen daarom opvoeden. De dieren van de boerderij waar Jory en Tess wonen pikken dit niet zomaar en met de hond Rusty voorop doen ze er alles aan om te voorkomen dat de voogdij naar de gemene Bart en Bertha gaat.

Boss Duck (stemrol)

Bertha Bimini

Boyd Callahan

Edna Callahan

Bandit the Rabbit (stemrol)

Jet the Turtle (stemrol)

avatar van queenie

queenie

Leuke kinderfilm waarbij vooral de dieren aantrekkelijk en lief zijn en wat hun ook aanspreekt. Verhaal loopt lekker vlot. Gewoon een leuke kinderfilm!!

Dick2008

Dat ze dieren gebruiken in allerlei familiefilms is toch niet te voorkomen, alleen wat voor dieren ga je daarvoor gebruiken. Die honden, eenden, ... zijn wel grappig om te zien maar andere dieren zijn toch minder overtuigend, de wasbeer bijvoorbeeld is erg slecht gedaan. Het verhaal zelf is ook niet zo leuk, met een wat al te domme neef en nicht. Opa Hal Holbrook en oma Rue McClanahan gingen dan nog wel. Behoorlijk slap verhaal verder, die het dus vooral van de dierenopnamen tussendoor moet hebben met Rusty voorop. Familiefilms kunnen erg leuk zijn maar ik vind deze toch niet zo geslaagd. Maar kinderen zullen het wel leuk vinden, denk ik. De stemmen van, in ieder geval, de Engelstalige zijn verder goed. 2.0

galaxydriver32

Ik snap dus niet waarom deze film een laag gemiddelde heeft! Bij dit soort films moet je denken wat een kind van deze film zou vinden, het is ook niet voor niks een kinderfilm.

galaxydriver32 schreef:

Wat een onzin. Je kijkt zo'n vanuit je eigen oogpunt en dan stem je daarop en niet vanwege je dochter, zoon of whatever.

galaxydriver32

Hoezo onzin! Waarom zie ik dan mensen die stemmen wel vanuit het oogpunt van hun kind! Stel je kind geeft deze film 4* en je vond de film zelf niet zo goed dan kun je jouw stem toch altijd een beetje mixen met die van je kind, je hoeft je niet gelijk zo aangevallen te voelen!

Dick2008

Ik voel me niet aangevallen. Het is een familiefilm, dus bedoeld voor jong en oud. Volgens mij is de bedoeling dat je een waarde-oordeel geeft over de film van wat jij ervan vindt en dat kan je dan uitdrukken in een stem.

Familiefilm - Wikipedia - nl.wikipedia.org

galaxydriver32

Oh dat snap ik ook wel alleen zie ik niet zo gauw een volwassene deze film zien en je voelt je duidelijk wel aangevallen want ik heb helemaal niks aan jou gevraagd! Einde discussie! Punt!

galaxydriver32 schreef:

want ik heb helemaal niks aan jou gevraagd! Einde discussie! Punt!

Rustig maar.

galaxydriver32

Nu zeg je dat ik rustig aan moet doen tssss!

Dick2008

Jij voelt je aangevallen, niet ik. Ik leg uit uit waarom naar mijn mening deze film een laag gemiddelde heeft en moet je kijken hoe jij reageert. Vrij normaal dat zulke films het niet goed doen op deze site, ben ik aan gewend, jij niet, dat blijkt.

galaxydriver32

Kan zijn want ik zit nog niet eens zo lang op deze site al moet ik zeggen dat ik er al wel veel heb geleerd maar ik kon me er niet zo goed in vinden, en op deze site zitten idd ook niet kinderen van 8 ofzo, stel dat dit een site voor kinderen was had hij wel een hoger gemiddelde. Hierbij eindigen we de discussie en bied ik mijn excuses aan

Akkoord.

avatar van K. V.

K. V.

Deze familiefilm eens bekeken en het was wel een vermakelijke film. De film is prima voor jongere kinderen, voor volwassenen is de film redelijk voorspelbaar. De film zag er wel goed uit en de dierenstemmen waren nog leuk. De speelduur was goed, niet te lang en niet te kort.

Prima familiefilm, niet echt verrassend, maar daarom niet minder de moeite om eens gezien te hebben.