Luv (1967)

geregisseerd door Clive Donner
met Jack Lemmon, Peter Falk en Elaine May

Harry is nog amper een mens. Op het moment dat hij van een brug probeert te springen ontmoet hij een oude vriend. Die vriend beslist dat hij de man is die zijn vrouw van hem af moet nemen zodat hij zelf bij zijn nieuwe liefde kan zijn. Het klikt als snel tussen Harry en de vrouw en het plan heeft grote kans van slagen. Maar dan ontdekt ze dat hij niet bepaald de ideale huisgenoot is.

Is dit van 'Hey hello, so you're the greatest lover!'

Nee, daar spelen alleen maar 3 vrouwen in.

Dit is naar een Broadwaystuk van Murray Schisgal. En volgens mij op toneel gespeeld door deze zelfde cast.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Beetje rommelige comedy film die grotendeels de moeite waard is door Jack Lemmon.
Het is op zich een makkelijk comedy filmpje maar het is allemaal wat rommelig uitgewerkt, als of de regisseur niet precies wist of dit nu een slap stick film moest zijn of dat de film een grotere boodschap moest dragen?
Ach, het is een tussendoortje die de moeite waard is maar die tegelijkertijd vrees ik snel weer vergeten is.
Omdat de film makkelijk is uit te kijken geef ik de film het voordeel van de twijfel en laat ik mijn stem voorlopig op een magere 3 staan.