ad

Sciencefiction / Horror | 73 minuten

Genre: Sciencefiction / Horror

Geregisseerd door: Jerry Warren

Met onder meer: Katherine Victor, Don Sullivan en Paul Pepper

IMDb beoordeling: 3,0 (976)

Over Teenage Zombies

"A fiendish experiment performed with sadistic horror!"

De tieners Reg, Skip, Julie en Pam besluiten om op een mooie dag te gaan waterskieën. Tijdens hun tochtje ontdekken ze een eiland waarop een gekke vrouwelijke professor vreemde proeven uitvoert. De vier vrienden worden gevangen genomen door de beveiligingsagenten en moeten noodgedwongen deelnemen aan een proef die hen in zombies zal doen veranderen.

image

avatar van otherfool

otherfool

Een weinig, zeg maar niet, memorabele mad scientist film met een hoog commie paranoia gehalte. Knullige scenes te over, let bijvoorbeeld op zombie 'Ivan' die houterig en motorisch gestoord door het beeld waggelt, maar op het moment supreme geen problemen heeft met deurklinken of hele kleine sleuteltjes.

Mooi moment ook als de jongens een ontsnappings-vlotje bouwen waar een kleuter zich nog voor zou schamen, maar als we de triomfantelijke muziek mogen geloven hebben we hier te maken met een replica van de Bounty.

Plot sleept zich verder nogal voort, alleen de ontmaskering van de sheriff is nog opvallend voor een film van die tijd. 1*.

Zeven jaar later zou Warren met The Wild World of Batwoman trouwens één van de meest absurde films aller tijden maken. Als u na 'Teenage Zombies' nog niet bent afgeschrikt: ga dat zien, ga dat zien!

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Vergeet het maar stelletje communisten ... heel de V.S. veranderen in willoze zombies ... maar pas op voor deze Amerikaanse jongeren die zich niet zomaar even als proefkonijn laten gebruiken. Briljant overtuigende worstel-scène en er loopt ook nog een woeste gorilla rond. Eng is het allemaal bepaald niet, maar er valt wel één en ander mee te lachen.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19266 berichten

Duidelijk een low budget werkje en het zou me niet verbazen dat dit op een paar dagen is ingeblikt. Vrij standaard mad scientist film waarin niet al te veel gebeurt. Zoals otherfool het omschrijft, is het allemaal nogal knullig. Ondanks een korte speelduur voelt de film lang aan omdat zoals ik al zei er gewoon te weinig in gebeurt. Verdienstelijk maar het is allerminst verrassend dat deze in de vergeethoek is beland. Het blinkt gewoon nergens in uit. Nu goed de mad scinetist was deze keer een vrouw dat zie je niet zo vaak, maar ze leek toch iets teveel op een diva om voor wetenschapper door te gaan.