L'Enfant Sage (1996)

1 stem

Frankrijk / België / Portugal

geregisseerd door Fabrice Cazeneuve
met Erwan Baynaud, Patrick Chesnais en Assumpta Serna

De ouders van Julien zijn gescheiden. De jongen woont bij zijn vader en brengt elke woensdag met zijn moeder door. Zij is het tegenovergestelde van zijn vader, die strikt en streng is. In de loop van de jaren heeft Julien de totaal verschillende persoonlijkheden van zijn ouders kunnen accepteren. Maar wanneer hij 12 jaar is, wordt alles anders. Zijn moeder wil namelijk opeens de voogdij over Julien en zijn vader is hier laaiend over. Julien moet nu tussen zijn ouders kiezen, hij weet niet wat hij moet doen.

Zondag 15.06.2003 om 22:30 op tv5. (Nederlands ondertiteld)

Uitstekend voogdijdrama door de ogen van het kind, die immers altijd het slachtoffer wordt van dergelijk getouwtrek tussen ouders. Een soort kruising tussen Kramer vs. Kramer en Les Quatre Cents Coups. 4 *

Wordt vanmiddag om 18:24 uur herhaald. Met Nederlandse ondertitels via teletekst.